I min solvärmeanläggning skall trycket vara 1,6. Det är det när systemet är varm, men när det är kallt sjunker trycket till nästan 0.
Beror det på för lite luft i expansionskärlet och i så fall kan man fylla på luft utan att tömma systemet och vad skall trycket i kärlet då vara?
 
Du verkar ha för lågt förtryck i ditt expansionskärl. För att kunna mäta det måste du stänga mot resten av systemet och öppna kvarvarande vattenutrymme. Har ingen aning om vilket förtryck du kan behöva.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.