Kilarna behövs bara medan silikonet torkar. Sedan tar man bort dem och fyller igen hålen med silikon.

Även om jag måste bygga upp ca 10mm på ena sidan för att stolen ska komma i våg?

Lutar ditt golv 10mm på de 25 cm foten täcker?
Jag hade nog försökt bygga upp någonting av cement eller liknande för att få stolen i någorlunda våg. Sen fäst den och tätat med silikon.

P
Oj. Det är mycket! Då har t.o.m. ett kraftigare fall än vad branschreglerna föreskriver..

trosken skrev:
borde åtminstonde finnas justa täckbrickor., dom man får men förutsätter väl en skruv...eller?
Det finns täckbrickor att köpa, som man stoppar i skruvhålen om man väljer att silicona istället för att skruva.

andersmc skrev:
Lutar ditt golv 10mm på de 25 cm foten täcker?
Jag hade nog försökt bygga upp någonting av cement eller liknande för att få stolen i någorlunda våg. Sen fäst den och tätat med silikon.
Som jag skrev så var golvet ojämnt gjutet just där stolen ska stå. Jag försökte fixa detta med fix, men det var inte helt lätt att se med blotta ögat just när jag satte plattorna. Därför lyckades jag inte jämna till allt och då har jag fått en ojämnhet som jag måste åtgärda när jag fäster stolen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.