Hej,

Vi har haft hantverkare hos oss som bytt panel och i vårt tycke är det ett KATASTROFARBETE. Jag kommer inte gå in på alla delar (just nu i alla fall), men en sak som irriterar mig något väldigt och som jag skulle vilja ha er erfarenhet av är hur vanligt det är att panelen inte är rakt kapad i nederkant? När jag går runt och mäter skiljer det ett par millimeter här och där, och på vissa ställen upptill en centimeter. Inte heller ”snitten” är raka. Nästan varje bräda är lite vågig och/eller har ett inåtrundat utseende. När jag går runt och tittar på andra hus (av naturliga skäl på avstånd) förefaller så gott som allt vara rakt och prydligt. Stämmer detta eller är det ett hjärnspöke hos mig? Har jag för höga krav på det estetiska? Hur ser det hemma hos er?

ps. På avstånd från marken är det svårare att avgöra ojämnheterna.

Några mm kan det väl skilja men inte cm...

är dom klara då? Är väl inget ovanligt att man kapar nederändan sist när allt är klart. Att kapa varje bräda separat och få det snyggt är ju ett evigt mätande och lirande.

S Stefan1972 skrev:
är dom klara då? Är väl inget ovanligt att man kapar nederändan sist när allt är klart. Att kapa varje bräda separat och få det snyggt är ju ett evigt mätande och lirande.
Det är klart och godkänt av besiktningsman. Detta var dock inget han tittade noga på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.