1 167 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Ojämnt kapad fasadpanel - hur vanligt?
Hej,
Vi har haft hantverkare hos oss som bytt panel och i vårt tycke är det ett KATASTROFARBETE. Jag kommer inte gå in på alla delar (just nu i alla fall), men en sak som irriterar mig något väldigt och som jag skulle vilja ha er erfarenhet av är hur vanligt det är att panelen inte är rakt kapad i nederkant? När jag går runt och mäter skiljer det ett par millimeter här och där, och på vissa ställen upptill en centimeter. Inte heller ”snitten” är raka. Nästan varje bräda är lite vågig och/eller har ett inåtrundat utseende. När jag går runt och tittar på andra hus (av naturliga skäl på avstånd) förefaller så gott som allt vara rakt och prydligt. Stämmer detta eller är det ett hjärnspöke hos mig? Har jag för höga krav på det estetiska? Hur ser det hemma hos er?
ps. På avstånd från marken är det svårare att avgöra ojämnheterna.
Vi har haft hantverkare hos oss som bytt panel och i vårt tycke är det ett KATASTROFARBETE. Jag kommer inte gå in på alla delar (just nu i alla fall), men en sak som irriterar mig något väldigt och som jag skulle vilja ha er erfarenhet av är hur vanligt det är att panelen inte är rakt kapad i nederkant? När jag går runt och mäter skiljer det ett par millimeter här och där, och på vissa ställen upptill en centimeter. Inte heller ”snitten” är raka. Nästan varje bräda är lite vågig och/eller har ett inåtrundat utseende. När jag går runt och tittar på andra hus (av naturliga skäl på avstånd) förefaller så gott som allt vara rakt och prydligt. Stämmer detta eller är det ett hjärnspöke hos mig? Har jag för höga krav på det estetiska? Hur ser det hemma hos er?
ps. På avstånd från marken är det svårare att avgöra ojämnheterna.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
är dom klara då? Är väl inget ovanligt att man kapar nederändan sist när allt är klart. Att kapa varje bräda separat och få det snyggt är ju ett evigt mätande och lirande.
Klicka här för att svara