Se bild. Lite svårt att se men, Är det okej att fortsätta ändå med att lägga parketten? Rörelsefogen blir typ 8mm på vissa ställen och 14mm på andra. Vi har fått 10mm som rekommendation, och jag vill inte ha lister som är 2cm precis.

Ojämn rörelsefog mellan parkettgolv och vägg, varierar mellan 8 och 14mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack!

Är det ett litet eller stort rum?

raveper raveper skrev:
Är det ett litet eller stort rum?
Runt 70 kvm. Max 14 meter långt, bredden blir Max 7, men det är inte lika bredd och långt överallt.

golvet är okej för 20x10m

Det där löser du genom att dra en penna mot väggen så att det blir ett sträck på golvet och sen sågar efter linjen!

• Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Lägg en liten kloss mot väggen (som distans ut från väggen) och rita en längsgående linje på parketten. Såga sedan längs linjen med sticksåg och ditt golv kommer nu följa väggen hela vägen trots ojämnheterna. Sedan kan du bestämma vilket avstånd du vill ha ex 10mm som du skriver.

• Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
E egge80 skrev:
Det där löser du genom att dra en penna mot väggen så att det blir ett sträck på golvet och sen sågar efter linjen!
P Picea skrev:
Lägg en liten kloss mot väggen (som distans ut från väggen) och rita en längsgående linje på parketten. Såga sedan längs linjen med sticksåg och ditt golv kommer nu följa väggen hela vägen trots ojämnheterna. Sedan kan du bestämma vilket avstånd du vill ha ex 10mm som du skriver.
har läst om den lösningen men vet inte om jag kan såga så noga på millimetern, men det kanske är värt ett försök

Det klarar du galant hur som så blir det bättre än nu

• Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
T
L lillespillevinken skrev:
har läst om den lösningen men vet inte om jag kan såga så noga på millimetern, men det kanske är värt ett försök
Bara att följa linjen med en sticksåg........

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.