6 633 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Ojämn fogning - är jag för petig?
Tack! Känner mig lite stärkt i min uppfattning om att det inte är ok efter lite input här på forumet. Alltid jobbigt att vara den som ringer och klagar tycker jag, samtidig är det mycket pengar man lägger ner på det hela. Självklart vill man att det blir bra då också.yonna skrev:
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Man har ju rätt som beställare att vara petig inom rimliga gränser. Sen som de sa i podden Bygga åt idioter, "det är ju ett hantverk, därför är inte allt rakt, slätt och exakt"
Jag misstänker dock att du är lite för petig. Tittar man noga och väldigt nära, hittar man flera fel, även i de finaste rummen. Dina bilder visar förstoringar av fogar på 1-2mm. "Klart som korvspad" att man kan se saker som inte är perfekta.
Med det sagt, är det ändå inte säkert att du är för petig. Utan frågan är hur det ser ut på ca 1meters avstånd. Samt hur helheten uppfattas. Ibland syns små fel på långt håll. Det ska det inte göra.
Med det sagt, är det ändå inte säkert att du är för petig. Utan frågan är hur det ser ut på ca 1meters avstånd. Samt hur helheten uppfattas. Ibland syns små fel på långt håll. Det ska det inte göra.
Du tycker det är helt ok att den företagare som efterlämnar sig en felaktig leverans eller produkt har gjort rätt? Små fel är fortfarande fel, och skall isåfall i minsta fall generera ett avdrag och lägre pris, då det inte är felfri leverans... i min värld.A AG A skrev:Jag misstänker dock att du är lite för petig. Tittar man noga och väldigt nära, hittar man flera fel, även i de finaste rummen. Dina bilder visar förstoringar av fogar på 1-2mm. "Klart som korvspad" att man kan se saker som inte är perfekta.
Fast det är inte så svartvitt att en kakelfog antingen är korrekt eller felaktig.rampante skrev:
Även i det mest perfekt utförda badrum går det garanterat att hitta några centimeter fog någonstans som kunde ha gjorts ytterligare lite bättre.
På något sätt måste det göras en helhetsbedömning för man kan inte säga att bara för att det existerar något som kunde gjorts aningen bättre, är arbetet felaktigt.
Klicka här för att svara