Jag har gjort om gamla garaget som sitter ihop med huset.

Det är ca 10cm oisolerad betong på väldränerat grus under ( har bilat ända ner för avloppsrören) sen gjutit på ca 20cm eps, 3cm flyt med vattenburen golvvärme.

Nu ska jag på med 15mm furuparkett, då är frågan? Ska man lägga ångspärr eller Inte under? Funkar eps som fuktspärr i sig?

Tacksam för lite expertis ☺️/Gusfaf
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

De flesta tillverkare av någon sorts trägolv vill att en plastfolie används ovanpå golvvärme.
Vad står det i instruktionen för det golv som du ska ha?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.