8 589 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Offert på lägga ny papp - er åsikt?
MMm jag har ännu inte valt, haha, tänkte höra med en till firma som har gjort jobb på kända byggnader häromkring samt hade specialkunskap i låglutande tak, som mitt är...
Fast när jag läser på sidan så står det att deras dukar är från Eurotema SBS Tätskikt... Någon som vet något om denna pappen?
Fast när jag läser på sidan så står det att deras dukar är från Eurotema SBS Tätskikt... Någon som vet något om denna pappen?
Fick en justering
* lossning och lyft av material
* byte rötskada 7m2
* läggning ränndalskilar från isoler för uppbyggnad av fall i ränndal.
* läggning 1 lager Trebolit unic-r mekanisk infäst och skarvsvetsat enligt fabrikantens anvisningar.
* uppdragning mot väggliv och sarger h=300
* Montage nya plåtar på krön och väggliv
* komplettering tegeltak där skorsten varit monterad
* grovstädning
Pris 26.300 inkl moms
Arbetskostnad ingår med 9.333kr
= 21.633,50kr
15års garanti.
Vad som är skillnaden är att de på papper tänker laga hustaket också samt höjde arbetskostnaden något. Han berätta att hur det andra företaget kunde göra så mycket större avdrag var att de fuskade på något vis - men att det inte skulle funka sen i skatteverket vilket iofs drabbade företaget men det var inget han själv ville göra.
Mycket pengar men ser ju hur skadorna blir allt fler utav att dra på det.. hum...
* lossning och lyft av material
* byte rötskada 7m2
* läggning ränndalskilar från isoler för uppbyggnad av fall i ränndal.
* läggning 1 lager Trebolit unic-r mekanisk infäst och skarvsvetsat enligt fabrikantens anvisningar.
* uppdragning mot väggliv och sarger h=300
* Montage nya plåtar på krön och väggliv
* komplettering tegeltak där skorsten varit monterad
* grovstädning
Pris 26.300 inkl moms
Arbetskostnad ingår med 9.333kr
= 21.633,50kr
15års garanti.
Vad som är skillnaden är att de på papper tänker laga hustaket också samt höjde arbetskostnaden något. Han berätta att hur det andra företaget kunde göra så mycket större avdrag var att de fuskade på något vis - men att det inte skulle funka sen i skatteverket vilket iofs drabbade företaget men det var inget han själv ville göra.
Mycket pengar men ser ju hur skadorna blir allt fler utav att dra på det.. hum...
Klicka här för att svara