Hej

Har fått lite fuktskador så jag måste tyvärr totrenovera mitt badrum

Det är på dryga 6kvm i en lägenhet, betongväggar och betonggolv.

Allt ska rivas och byggas nytt

Tänkte dra in golvvärme (el) och spottar i taket

Har fått en offert på ca 95000 ink moms ex nya vitvaror av en firma på detta

Är detta rimligt ?

Golvet ska bilas upp och väggar raseras, helkaklat ska det bli.

Bor i Göteborg.

Hur är det även med försäkring, täcker den någonting? har ring försäkringsbolaget och fått ett brev på posten men förstår inte riktigt hur jag ska tolka det. Förstår att dom inte kan täcka allt, men täcker den något?

Bostadsrättsföräkring har jag, badrummet är ifrån 1960 drygt.

Rimligt, svar nej men det är nog där du kommer hamna ändå. Det är dyrt med badrum.

Har du tid att riva och rensa ur själv? Detta drar ju ner kostaden och är inget svårt.

Stackmyra skrev:
Hej

Har fått lite fuktskador så jag måste tyvärr totrenovera mitt badrum

Det är på dryga 6kvm i en lägenhet, betongväggar och betonggolv.

Allt ska rivas och byggas nytt

Tänkte dra in golvvärme (el) och spottar i taket

Har fått en offert på ca 95000 ink moms ex nya vitvaror av en firma på detta

Är detta rimligt ?

Golvet ska bilas upp och väggar raseras, helkaklat ska det bli.

Bor i Göteborg.

Hur är det även med försäkring, täcker den någonting? har ring försäkringsbolaget och fått ett brev på posten men förstår inte riktigt hur jag ska tolka det. Förstår att dom inte kan täcka allt, men täcker den något?

Bostadsrättsföräkring har jag, badrummet är ifrån 1960 drygt.
Svårt att säga när du är såpass knapphändig med info, väggar rivas? Vad betyder det? Ska det byggas upp nya? Ska andra utrymmen användas, har andra konstruktionsdetaljer skadats etc etc.

Ett badrum som är otätt från 1960 låter helt normalt så något från ditt försäkringsbolag kan du nog inte räkna med.

Hej

golvet skall väl bilas upp och byta golvbrunn, och kaklet och underliggande fästmaterial skall raseras ifrån väggen.
Sen skall väl rören till handfat och badkar läggas in i väggen är det tänkt, de sitter externt i nuläget

Så jag antar att man river ut allt och gör om det ifrån grunden

Det ska ju totalrenoveras är tanken, jag vet inte hur man gör sådant eller vad det brukar kosta

Vill jag ha spotlights i taket så skulle det kosta 8k ytterligare, rent spontant så tycker jag att över 100k för ett badrum på 6kvm är att ta i? men jag kan inte branchen alls...

Känns ju som att dom suger en på pengar

Ta in en eller två andra firmor som får lämna offert, så får du lite att jämföra med.

Ingår allt material i det priset?Vvs + montering av vittvaror?Med andra ord helt klart eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.