Hemmakatten
Har en gjuten platta i trädgården. I platten finns nedgjutet en 1 meter bred, 4 meter lång och 10cm djup vattenspegel med belysning i. Botten och sidorna i denna vattenspegel antar jag behöver målas med någon slags lack eller färg som täpper igen porerna i betongen så att inte hela plattan suger upp vatten. Det finns avlopp i vattenspegeln och inget vatten kommer att finnas där vintertid. Vad målar jag med? Behövs det målas?

Ingen aning vad du skall måla med, men nästan KRÄVER en bild! (dålig visualiseringsförmåga) :)

Hemmakatten
Okej, bifogar en bild. "Vattenspegeln" ligger på kortänden av betongplattan.

• betongmur.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Häftig uteplats!

Jag är ingen expert på olika färger men skulle gissa något för fuktiga miljöer. Finns det t.ex ingen färgsprt för pooler? Om det nu som sagt överhuvud taget är nödvändigt. Jag skulle kunna tänka mig att det går bra utan att måla också, men att botten då kommer att bli ful fortare. Kanske det går med någon typ av vax?

När de gjorde en bänkskiva i Äntligen Hemma förra gången tätade de porerna med vatten och fint betongpulver så att det blev betong i porerna. Sedan slipade de massor. Det blev helt blankt. Borde också kunna fungera.

• Gilla
ullet
  • Laddar…
Hemmakatten; hur löste du det?

Majgårdarna
Jag målade min platta med OXAN GOLVOLJA.
Den är färglös.
http://www.jotun.se/jotun/product/dekorativ/DekorTDA.nsf/wvwProductDatabase/759513A4E223353CC12569D9004E532E/$file/OXAN%20GOLVOLJA.pdf

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.