437 537 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@13th Marine - har du haft ihjäl dina plantor? 
Du är för tyst..
.. har förresten inte sett till potatisen du frågade om, men har sett att de (sättpotatisarna) börjat komma in överallt i övrigt (så du är redo
)
.. har förresten inte sett till potatisen du frågade om, men har sett att de (sättpotatisarna) börjat komma in överallt i övrigt (så du är redo
.. gurkor är snabba saker hehe, växer en ur huset på nån månad!Fadai skrev:
Börja leta spaljé/klätterstöd redan nu!
Du kommer nog hinna skörda nån liten rackare inne.. innan de kan flytta ut..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
<Insert undanflykter>
Men för att du ber så snällt @Snigla
Paprika, chili, purjo och kronärtskocka på väg upp.
Knöltomten kom med leverans igår:
Orla
Purple majesty
Arielle
Early rose
Arran pilot
Red Emmelie
Samt chalottenlök och rödlök.
I övrigt planerar vi för en tomatvägg utomhus, samt att gräva ner lite slang kors och tvärs för att underlätta bevattning.
Men för att du ber så snällt @Snigla
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Paprika, chili, purjo och kronärtskocka på väg upp.
Knöltomten kom med leverans igår:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orla
Purple majesty
Arielle
Early rose
Arran pilot
Red Emmelie
Samt chalottenlök och rödlök.
I övrigt planerar vi för en tomatvägg utomhus, samt att gräva ner lite slang kors och tvärs för att underlätta bevattning.
@sinuslinus Har du sått nått?
Planerat för odlingarna 2020 ?
..minns nog att ni odlat rotselleri, har ni nått kvar sedan skörd?
..minns nog att ni odlat rotselleri, har ni nått kvar sedan skörd?
Det ser inte så mycket ut än. Här är en plåt på det varma badrumsgolvet. Physalis, två sorters tomat och två sorters aubergine.
Här är de som grott. De får flytta till ljusare plats.
Här är övervintrad physalis. Jag kanske tar några sticklingar nu i helgen.
Mina odlingar fick inte den uppmärksamhet de behövde mot slutet av förra sommaren. Jag renoverade en felbyggd och rutten hall i stället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är de som grott. De får flytta till ljusare plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är övervintrad physalis. Jag kanske tar några sticklingar nu i helgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina odlingar fick inte den uppmärksamhet de behövde mot slutet av förra sommaren. Jag renoverade en felbyggd och rutten hall i stället.
Ibland kommer lite annat vägen, men ni verkar ha haft EN physalis och ta skörd av iafA Avemo skrev:Det ser inte så mycket ut än. Här är en plåt på det varma badrumsgolvet. Physalis, två sorters tomat och två sorters aubergine.
[bild]
Här är de som grott. De får flytta till ljusare plats.
[bild]
Här är övervintrad physalis. Jag kanske tar några sticklingar nu i helgen.
[bild]
Mina odlingar fick inte den uppmärksamhet de behövde mot slutet av förra sommaren. Jag renoverade en felbyggd och rutten hall i stället.
Nästa år kanske jag kan ha dubbelt så många växter på groning inne .. om en vecka får jag slå på golvvärmen i vårt nya badrum
Bruar ni få mycket aubergineskörd? har sått det några ggr och vi har inte lyckats få nån frukt.. och bara ett par blommor..
Spara en vettjaFadai skrev:
Har skördat mer gurkor inne än ute hahaha.. (har inte sått några gurkor än i år dock)


