Jiji Jiji skrev:
Min mushroom yellow hade både bland och blommor. Tills katten listade ut hur man kom upp i fönstret och åt upp alla blad... :sweat:
.. ops :geek: ... var säkert jättestolt när den hittat upp till "sin" fina planta.. :)

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Mmm jo... Jag såg att den gjort ett nytt blad, jag har gömt den men katten är lömska och listig... :rofl:

• Gilla
  • Älska
Karlia och 2 till
  • Laddar…
En Aji Melocoton, som är vaken pigg och kry..

En Aji Melocoton-chiliplanta som växer i en kruka inne, frodig och grön med märkskylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägrade gå och sova som de andra övervintrarna, har växt hela tiden!

• Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Jag får hjälp vid omplantering :) Grå katt sitter bredvid plantkrukor med spirande växter på ett fönsterbräde.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Tyvärr har jag också behövt ta hjälp av nematoder i jorden. När jag kom hem med påsen flög några sorgmyggor omkring den. Har det blivit vanligare med sorgmygg? Eller är det bara att jag inte noterade dem för 10 år sedan?

Karlia Karlia skrev:
Tyvärr har jag också behövt ta hjälp av nematoder i jorden. När jag kom hem med påsen flög några sorgmyggor omkring den. Har det blivit vanligare med sorgmygg? Eller är det bara att jag inte noterade dem för 10 år sedan?
Jag tror man har tur el otur helt enkelt.. oavsett märke!

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Rocotosar (Capsicum pubescens) som breder ut sig, med lila blommor i olika stadier på grön lövverk.
Skapa konto

Blommar fint! Den är lite kul, mina rocotosar (båda) växer på bredden hehe (y):) ser kul ut när de står vid några andra som har helt annorlunda växtsätt

• Gilla
Simon Traktor och 2 till
  • Laddar…
S
En liten odlingsfråga, allt jag har satt har kommit upp och växer fint förutom min stäppsalvia den växer ingenting och bladen blir gula och vissnar. Den står bredvid chili och paprika som växer bra, så tror inte det är för lite ljus. Något förslag hur den vill ha det? Mindre ljus?

Karlia
Såjord/planteringsjord? Blött/torrt?

S
Karlia Karlia skrev:
Såjord/planteringsjord? Blött/torrt?
Först såjord sen omplanterade till planteringsjord, fuktigt men ej blött eller torrt

Karlia
Svårt att säga. Blött/torrt, kompakt jord, ohyra, näring för mycket/för lite, för kallt/varmt. Så mycket mer kan jag inte komma på.

S Sofia. skrev:
En liten odlingsfråga, allt jag har satt har kommit upp och växer fint förutom min stäppsalvia den växer ingenting och bladen blir gula och vissnar. Den står bredvid chili och paprika som växer bra, så tror inte det är för lite ljus. Något förslag hur den vill ha det? Mindre ljus?
Älskar stäppsalvia, men har aldrig försökt mig på att odla dem från frön. Har köpt nån planta och så har jag delat den osv. Vet inte riktigt vad de gillar för miljö, men skulle kunna tro att de kanske är långsamtväxande? Ska höra mig för lite och se om nån jag känner har sått :)

Tänkte dela med mig av ett jordtips..
(John Taylors) :)

Jordblandning i en skottkärra framför en grönskande trädgård med text om jordrecept och instruktioner.

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
S
Snigla Snigla skrev:
Älskar stäppsalvia, men har aldrig försökt mig på att odla dem från frön. Har köpt nån planta och så har jag delat den osv. Vet inte riktigt vad de gillar för miljö, men skulle kunna tro att de kanske är långsamtväxande? Ska höra mig för lite och se om nån jag känner har sått :)
Provade byta jord, får se om de överlever annars finns det fortfarande tid kvar för ny sådd:D

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Odlingshumor:

Tre sovande katter som ligger ihopträngda i en liten röd kruka utomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.