437 011 läst ·
5 725 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Igår, när det äntligen var fint väder och inte storm, var jag äntligen ut för att se om växthuset hållit ihop.. har inte varit nådigt härnere på vindsidan ibland ..
Ser ut att vara komplett tack och lov *pust*
Dock ser det ut att behöva en tvätt, men det är en smärre detalj, händer nog om ett år eller två..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser ut att vara komplett tack och lov *pust*
Dock ser det ut att behöva en tvätt, men det är en smärre detalj, händer nog om ett år eller två..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 010 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 010 inlägg
Apropå växthus så har jag börjat rådda med allt tegel inför mitt växthusbygge. Inventerat och travat om det som jag har på tomten och åkt och köpt mer på blocketannons.
Sådde frön i fredags till sommarens grönsaker. Lite senare än planerat men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Logga in
Skapa konto
Sådde frön i fredags till sommarens grönsaker. Lite senare än planerat men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Små stenar stoppar inte timjan och oregano, det gör troligtvis inte en ny ram heller, men man kanske slipper rensa lika ofta 
Och så blev det en extra stor odlingslåda, den lille vill odla sand
Logga in
Skapa konto
Och så blev det en extra stor odlingslåda, den lille vill odla sand
Logga in
Skapa konto
Kollat till,pallkragarna, lite mer avskavd färg.. massa ogräs.. får städa lite sedan - försökte i helgen men det var halv fruset I lådorna .. så det var liksom dumt att fortsätta (halva rotsystemen blev kvar i lådan!).
Kryddorna (Vissa) har som vanligt hoppas 120 cm över stengångarna och satt sig i alla pallkragarna.. mutter...
Lite mer jord i nya kragarna så blir de ännubättre.. ur odlingssynvinkel (hann inte få tag på mer jord förra året, innan vi var tvungna att så).
Nu är det dags att planera årets sådd oxå
Logga in
Skapa konto
Kryddorna (Vissa) har som vanligt hoppas 120 cm över stengångarna och satt sig i alla pallkragarna.. mutter...
Logga in
Skapa konto
Lite mer jord i nya kragarna så blir de ännubättre.. ur odlingssynvinkel (hann inte få tag på mer jord förra året, innan vi var tvungna att så).
Nu är det dags att planera årets sådd oxå
Är det en krydda/olika i varje litet fack? ..det såg inte ut o vara så stora fack, hur stora är de?13th Marine skrev:
(kryddor tar ju lätt över världen .. haha.. iaf de vi sått, de hoppar ju tom vidare till andra pallkragar/hål långt bort)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Facken är 32*46cm, och räcker gott till husbehov 
Kör ni med tryckimpregnerat virke till odlingsbäddarna? Jag planerar att bygga några nya snart och funderar på vilket virke jag ska använda. Spontant vill jag använda obehandlat, men tryckimpregnerat lär ju hålla betydligt längre.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Vi har klätt våra med platonmatta på insidan, så ligger fukten inte emot det tryckimpregnerade.
Pallkragarna var bara att slänga efter 3år, så jag valde häftigare doningar.
Pallkragarna var bara att slänga efter 3år, så jag valde häftigare doningar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Nu förstår jag inte, vad har du vid garaget?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Ah =)
Lycka till! =)
Lycka till! =)
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Fiberduk håller väldigt dåligt, någon som har förslag på ett bra alternativ som håller mer än en säsong?