437 537 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Du behöver nog hjälpa den, precis som när man drar upp plantor på tidig vår.Storsockret skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Rätt sent på sommaren fick jag chans att köpa två stora pallkragar för 75 kr tillsammans. Klart jag slog till. Sen hade jag visst bara en 40 liters säck jord hemma och planeringstiden för zucchini hade passerat med råge, men jag hällde ut jorden i pallkragarna och slängde ner några från. Har inte skördat än, men det kan jag göra.
en uppskattning. En uppskattninf av storleken på denna är kanske 8-10 cm i diameter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Uppsala
· 732 inlägg
Nu har jag iaf plockat av de sista kolvarna. De vi inte åt direkt har jag kokat och fryst in.G GladanS skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
I helgen som gick satte jag lite löar, pärlhyacint, narcisser och lite nya tulpaner ihop.
Hoppas rådjuren låter bli tulpanerna nu när de fått kompisar. Det fungerade i en av mina rabatter förra året.
Hoppas rådjuren låter bli tulpanerna nu när de fått kompisar. Det fungerade i en av mina rabatter förra året.
Vad kör du för recept? Har fryst in en del men bara själva tomatgojset, tänkte att jag kan krydda upp vid tillagningen sen beroende på vad jag vill göra men hade varit kul att göra några färdiga också.
Inte så mkt. Lök o vitlök, örtsalt, gräslök o libbsticka. Funkar som det är men kan ”pimpas” med chili, t ex.Dalbotant skrev:
Solokvist några dagar så jag passade på att göra lite goda tillbehör.. av sånt som jag hade gott om hemma..
Dvs jag gjorde lite picklingar
Färgglatt värre..
Gjorde bara en burk av varje, men det är lagom just nu. En lite mindre burk med gurka (slanggurka, svartpeppar, vitpeppar, dill, lite chillisalt och gräslök), en större burk med rädisor (lite chilisalt), en större burk med morot (tunna skivor gjorda med skalaren o chilisalt) och så en klassiker som vi alltid har.. rödlök (med en dött chilisalt också.. hade ingen färdig chili i "min klass".. annars hade jag skurit ner den i).
Morot är första gången jag testar
Dvs jag gjorde lite picklingar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färgglatt värre..
Gjorde bara en burk av varje, men det är lagom just nu. En lite mindre burk med gurka (slanggurka, svartpeppar, vitpeppar, dill, lite chillisalt och gräslök), en större burk med rädisor (lite chilisalt), en större burk med morot (tunna skivor gjorda med skalaren o chilisalt) och så en klassiker som vi alltid har.. rödlök (med en dött chilisalt också.. hade ingen färdig chili i "min klass".. annars hade jag skurit ner den i).
Morot är första gången jag testar








