437 408 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Etiketter på plats.. nu kan jag ställa bort dem från köksbänken.. (gör jag det innan de fått etiketter är det kört.. då får man chansa bland burkarna) 
Bästa gröttillbehöret (havregrynsgröt) ever..
men nästa gång blir det dubbel sats marmelad.. men fortfarande bara en vaniljstång.. 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Använd mindre burkar, då blir det fler 
Vi har gjort två satser Flädersaft i år.. och observerade nu att smaken var ganska annorlunda..
Den vi gjorde sist nu är lite ..hm.. beskare i smaken än den andra. Någon som vet (eller observerat..) att smaken förändras med tex lite ”överblommade” blommor (inte bruna el så, bara blommat längre) i tillverkningen.. ?
Inge fel på saften, den är god.. men det var en klar skillnad i smak..
Den vi gjorde sist nu är lite ..hm.. beskare i smaken än den andra. Någon som vet (eller observerat..) att smaken förändras med tex lite ”överblommade” blommor (inte bruna el så, bara blommat längre) i tillverkningen.. ?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 867 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 867 inlägg
Snygga etiketter. Hör blir det oftast maskeringstejp eller inget alls. 
Undantag är must på bag in box. Där skriver jag Chateau någonting och årtal samt gör ett collage med bilder från året som gått, gärna många bilder på barnen. Brukar bli en uppskattad julklapp till mor- och farföräldrar.
Undantag är must på bag in box. Där skriver jag Chateau någonting och årtal samt gör ett collage med bilder från året som gått, gärna många bilder på barnen. Brukar bli en uppskattad julklapp till mor- och farföräldrar.
Jag tycker att det är klar skillnad på saften beroende på när i blomningen klasarna är skördade.Snigla skrev:
Vi har gjort två satser Flädersaft i år.. och observerade nu att smaken var ganska annorlunda..
På tusen trädgårdar i år blev jag bjuden på fläderblomssaft från blodfläder. Det kan jag verkligen rekommendera. Färgen blir väldigt vacker, milt rosa och samma goda smak. Nu måste jag genast funderar ut var en blodfläder kan få plats...
Är ju en perfekt present (och kul att ha själv!).Fairlane skrev:
Funkar dessutom ypperligt att skriva på tejp oxå.. vitsen ärju bara att komma ihåg vad det är och när man gjort det!
Jag skaffade ju etikettskrivare för att kunna skriva ut/se/få plats med innehållsförteckning på våra chiligrejer (krav med info om innehållet..när man säljer).. och om man nu ändå har en etikettskrivare ska den ju användas!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Dagens skörd och sen ett par bilder från landet.
Bekämpat ondskefulla varelser som vill åt min kål idag. Blev inga bilder från kållandet idag. Vitkålen är inte i kållandet.

Bekämpat ondskefulla varelser som vill åt min kål idag. Blev inga bilder från kållandet idag. Vitkålen är inte i kållandet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Jag är bara lite avundsjuk, har försökt i flera år med romanesco!