Etiketter på plats.. nu kan jag ställa bort dem från köksbänken.. (gör jag det innan de fått etiketter är det kört.. då får man chansa bland burkarna) :p

Burkar med hemlagad rabarbermarmelad och etiketter som anger ingredienser och tillverkningsdatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjord rabarbermarmelad i glasburkar med etiketter som visar innehåll och tillverkningsdatum.
Skapa konto

Burkar med rabarbermarmelad etiketterade "RABARBER med en vaniljtwist", tillverkningsdatum angivet.
Skapa konto

:cool: Bästa gröttillbehöret (havregrynsgröt) ever.. :love: men nästa gång blir det dubbel sats marmelad.. men fortfarande bara en vaniljstång.. (y)

• Gilla
SueSue och 4 till
  • Laddar…
Rabarber marmelad med ingefära. Gott till rostmacka med greve ost.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Blev bara tre burkar sylt, såg ut som det skulle bli iaf fem burkar!

Hand håller en burk med hemgjord jordgubbssylt märkt med datum.
Skapa konto

Tre burkar med hemmagjord jordgubbssylt, etiketterade med datum.
Skapa konto

Får äta dem med andakt i vinter.. :p

• Gilla
SueSue och 3 till
  • Laddar…
Använd mindre burkar, då blir det fler ;)

• Haha
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Använd mindre burkar, då blir det fler ;)
Haha, såklart (y) tänk om alla problem löstes så enkelt.. :p;):cool:

Vi har gjort två satser Flädersaft i år.. och observerade nu att smaken var ganska annorlunda..

Den vi gjorde sist nu är lite ..hm.. beskare i smaken än den andra. Någon som vet (eller observerat..) att smaken förändras med tex lite ”överblommade” blommor (inte bruna el så, bara blommat längre) i tillverkningen.. ? :cool:

Inge fel på saften, den är god.. men det var en klar skillnad i smak..

Fairlane
Snygga etiketter. Hör blir det oftast maskeringstejp eller inget alls. :thinking:
Undantag är must på bag in box. Där skriver jag Chateau någonting och årtal samt gör ett collage med bilder från året som gått, gärna många bilder på barnen. Brukar bli en uppskattad julklapp till mor- och farföräldrar.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vi har gjort två satser Flädersaft i år.. och observerade nu att smaken var ganska annorlunda..

Den vi gjorde sist nu är lite ..hm.. beskare i smaken än den andra. Någon som vet (eller observerat..) att smaken förändras med tex lite ”överblommade” blommor (inte bruna el så, bara blommat längre) i tillverkningen.. ? :cool:

Inge fel på saften, den är god.. men det var en klar skillnad i smak..
Jag tycker att det är klar skillnad på saften beroende på när i blomningen klasarna är skördade.

På tusen trädgårdar i år blev jag bjuden på fläderblomssaft från blodfläder. Det kan jag verkligen rekommendera. Färgen blir väldigt vacker, milt rosa och samma goda smak. Nu måste jag genast funderar ut var en blodfläder kan få plats...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Snygga etiketter. Hör blir det oftast maskeringstejp eller inget alls. :thinking:
Undantag är must på bag in box. Där skriver jag Chateau någonting och årtal samt gör ett collage med bilder från året som gått, gärna många bilder på barnen. Brukar bli en uppskattad julklapp till mor- och farföräldrar.
Är ju en perfekt present (och kul att ha själv!).

Funkar dessutom ypperligt att skriva på tejp oxå.. vitsen ärju bara att komma ihåg vad det är och när man gjort det! (y) Behöver ju inte vara jättespeciellt eg.. :)

Jag skaffade ju etikettskrivare för att kunna skriva ut/se/få plats med innehållsförteckning på våra chiligrejer (krav med info om innehållet..när man säljer).. och om man nu ändå har en etikettskrivare ska den ju användas! :D (till allt och lite till)

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
S
Dagens skörd och sen ett par bilder från landet.
Bekämpat ondskefulla varelser som vill åt min kål idag. Blev inga bilder från kållandet idag. Vitkålen är inte i kållandet. :thinking::D

• Färsk grönsaksskörd på köksbänk, inklusive morötter, broccoli, gurka, vitkål, squash och purjolök.
    Skapa konto
  • Välskött köksträdgård med frodig vitkål och lökplanteringar i jordbäddar, skyddad från skadedjur.
    Skapa konto
  • Grönsaksplantor i jord med blomma, troligtvis från en trädgårdsodling, efter att ha bekämpat skadegörare.
    Skapa konto
  • Zucchiniplanta med gul blomma och unga frukter bland gröna blad i trädgården.
    Skapa konto
  • Gilla
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Frukosthallon En skål med yoghurt och hallon bredvid en kopp kaffe och ett glas vatten på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
Idag kunde även vi skörda hallon :love:

Mogen hallonfrukt i en persons öppna handflata, symboliserar en lyckad skörd.
Skapa konto

Färsk skörd av saftiga röda hallon i en genomskinlig plastbehållare på ett träbord.
Skapa konto

En skål med ny-skördade röda hallon, mogen och färsk.
Skapa konto

• Gilla
arneri68 och 10 till
  • Laddar…
Som ett litet konstverk! Naturen är verkligen fantastisk. Tror den får sitta lite till och se om den blir något större.
Broccoli med ovanlig spiralformad struktur omgiven av gröna blad i en trädgård, med vattendroppar på bladen.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Beape och 10 till
  • Laddar…
Jag är bara lite avundsjuk, har försökt i flera år med romanesco!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag har nog bara nybörjartur, blev själv förvånad att det blev något.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.