422 018 läst ·
5 466 svar
422k läst
5,5k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 723 inlägg
Jag (eller kanske frun) fick nog av plantor inomhus så idag åkte fem tomatplantor ut i växthuset.
Planterade ut lite kål häromkvällen i sann månskensbonde-anda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planterade ut lite kål häromkvällen i sann månskensbonde-anda.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 945 inlägg
Efter typ 2 månader trodde jag det bara skulle bli några få småblad. Igår klippte jag av några stjälkar som var uppåt 25 cm, med blad större än 10*5 cm (lågt räknat). Några gick i middagen, några planterades om i hopp om att få ännu mer.Snigla skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 945 inlägg
Idag kom man ut till detta. Rådjur som klippt mina tulpaner som var omkring 50 cm och väntade på att slå ut. Lökarna hade de också gett sig på.
Ska jag se ett rådjur idag får det vara på grillen!
Några hade dock klarat sig, en tröst
Ska jag se ett rådjur idag får det vara på grillen!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några hade dock klarat sig, en tröst
Oj! Mina tulpaner har nästan blommat över nu...! Synd på dem dockFairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 945 inlägg
Längre söderut än Stockholm gissar jag?S SvanteC skrev:
Mina har en del skugga också så snön låg länge.
Jag får sätta lite lökar för narcisser tillsammans med de här tulpanerna också och hoppas på att jag får se de nästa vår. Annars blir det mycket grillat rådjur nästa sommar...
Haha ja, i södra Halland så det är lite skillnad!Fairlane skrev:
Jag rekommenderar fårull, helst otvättad (den är även billigast). Har inga besök av rådjur i de rabatter där ullen är.Fairlane skrev:
Har samma erfarenhet sen jag förra sommaren fick fårull av en granne - trädde ullen på pinnar (inte så snyggt kanske, men såg det som en installation) och fick ha det mesta ifred från rådjuren. Tyvärr tog ullen slut...så hade inget som räddade mina tulpaner nyss, de blev ätna.Fadai skrev:
Grannen hade varit i Dalarna och där skaffat ullen; jag som bor i Stockholms söderförort undrar var jag ska finna mer till i år? Leta efter nån fårbonde (?) i närheten?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 945 inlägg
Om du hittar någon så är jag också intresserad. Bor också i söderförort.Maria T skrev:
Har samma erfarenhet sen jag förra sommaren fick fårull av en granne - trädde ullen på pinnar (inte så snyggt kanske, men såg det som en installation) och fick ha det mesta ifred från rådjuren. Tyvärr tog ullen slut...så hade inget som räddade mina tulpaner nyss, de blev ätna.
Grannen hade varit i Dalarna och där skaffat ullen; jag som bor i Stockholms söderförort undrar var jag ska finna mer till i år? Leta efter nån fårbonde (?) i närheten?