422 027 läst ·
5 466 svar
422k läst
5,5k svar
Odlingshörnan..
Japp, det är rhizomer och det kommer att växa ut rötter från dem. Håll jorden fuktig så går det lättare.Lill72 skrev:
Simbadusa har rea på kvarvarande dahlior, andra knölar/lökar och massa frön. Vet inte hur det gick till för jag behövde verkligen inte mer men på något sätt så råkade det visst beställas en massa alldeles nyss? 

Eftersom jag är lite mer återhållsam än @Snigla så beställde jag en Dutch silence istället för en Dutch explosion.

Eftersom jag är lite mer återhållsam än @Snigla så beställde jag en Dutch silence istället för en Dutch explosion.
UPPDATERING på tomaten
TIGRETT (gul)
fortfarande ”skum” färg på hela stam och bladverk, i jämförelse med andra sorter
mycket blekare.. nästan svagt gulgrön..
I år har den dessutom fått redigt kraftigt ”stamverk”
.. och den blommar
TIGRETT (gul)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
fortfarande ”skum” färg på hela stam och bladverk, i jämförelse med andra sorter
I år har den dessutom fått redigt kraftigt ”stamverk”
.. och den blommar
En ANAHEIM skördad 
Tänkte det var lika bra att ta bort lillfrukten när jag nu ska plantera om plantan i större kruka. Vill att den efter.. ska fokusera på rotbildning.. så den blir stor och fin i sommar
Skördat en PURPLE TIGER frukt oxå
Tänkte det var lika bra att ta bort lillfrukten när jag nu ska plantera om plantan i större kruka. Vill att den efter.. ska fokusera på rotbildning.. så den blir stor och fin i sommar
Logga in
Skapa konto
Skördat en PURPLE TIGER frukt oxå
Logga in
Skapa konto
Jag har turligt nog 3-4 vildhassel på tomten, men enda året jag fått något att tala om var 2018(?) och då bara på en av buskarna. Men en ekorre snodde nästan alla långt innan de mognat.Fairlane skrev:
Valnöt är lätt att odla och växer väldigt snabbt. Att ta hand om valnötter har jag däremot inte lyckats med. Å andra sidan är flera i min närhet allergiska mot nötter så det är kanske lika bra.
En kvinna som jag kände förr i tiden hade ett vackert valnötsträd i sin trädgård. Hon tog hand om nötterna och de var jättegoda.
En kvinna som jag kände förr i tiden hade ett vackert valnötsträd i sin trädgård. Hon tog hand om nötterna och de var jättegoda.
Logga in
Skapa konto
Nu har de färggranna tulpanerna blommat över och Queen of night står kvar tills med brunnävan som tar upp den svarta färgen. Jag ska sätta dit jätteverbenor också. Förhoppningsvis ska jag få lite hjälp med det idag. Har massor med sticklingsplantor som blommar sedan flera veckor tillbaka. Ville dock vänta ut de första tulpanerna.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 947 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 947 inlägg
Några tulpaner klarade sig från rådjuren. Här stod narcisser och pärlhyacint bredvid vilket jag misstänker hjälpt till
Jag får kanske en ny omgång där rådjuren tidigare mumsar friskt. Får se om jag hinner se de slå ut eller om det blir rådjur på grillen....
Logga in
Skapa konto
Jag får kanske en ny omgång där rådjuren tidigare mumsar friskt. Får se om jag hinner se de slå ut eller om det blir rådjur på grillen....
Logga in
Skapa konto