436 774 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Jag hittade en gömd squash idag men den vägde in på 980 gram.Dalbotös skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 623 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 623 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 623 inlägg
Den här physalisplantan har fått flytta in. Några små plantor utan frukt finns också inne för sticklingar nästa år.
Detta har jag plockat från plantorna som inte fick komma in.
Tomater i olika grad av mognad.
Några luftlökar har jag kvar också. Jag förstorade potatislandet i helgen. Då grävde jag upp alla stånd med jordärtskockor. Så det lär jag äta en del framöver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta har jag plockat från plantorna som inte fick komma in.
Logga in
Skapa konto
Tomater i olika grad av mognad.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några luftlökar har jag kvar också. Jag förstorade potatislandet i helgen. Då grävde jag upp alla stånd med jordärtskockor. Så det lär jag äta en del framöver.
Mina jordärtsskockor får vara ute ett litet tag till, men sista chilin var det hög tid att ta in. Jamaican Bell i bakgrunden, den är långsam. Alien metamorphos black med fantastisk färg i förgrunden, sådd i början av mars.
Logga in
Skapa konto
Du kanske lyckas bättre än mig, jag grävde bort alla jordärtskockor för ett par år sedan. Ändå växer det...A Avemo skrev:
Vi tyckte inte de var goda så bättre att använda platsen till någon grönsak vi gillar men det kommer likförbaskat stänglar. Blommorna är ju uppskattade av insekterna i alla fall.
I våras grävde jag upp alla jordärtskockor ur en odlingslåda och satte några i det nämnda landet. Sedan blev det aldrig av att så något annat i lådan. Men det kom upp ganska många jordärtskockor där ändå. Så jag är inte säker på att det lyckades nu för mig heller. Fast jag tycker i alla fall att de är goda.
Idag har jag skördat potatis.
I somras kapade vi blasten och har sen skördat efterhand vi ätit. Nu tyckte vi att det började bli dags att få upp resten. Jag uppskattar att vi ätit strax under en fjärdedel av skörden hittills. Hade tänkt att ta upp all potatis som var kvar, men började för sent så när ungefär hälften var uppe var det dag att gå in och laga mat. (potatismos på nysködad potatis)
Vi var även iväg och hämtade halm och har täckt odlingsbäddarna inför vintern. Första gången vi testar den varianten, men har förstått att det ska kunna vara positivt.
I somras kapade vi blasten och har sen skördat efterhand vi ätit. Nu tyckte vi att det började bli dags att få upp resten. Jag uppskattar att vi ätit strax under en fjärdedel av skörden hittills. Hade tänkt att ta upp all potatis som var kvar, men började för sent så när ungefär hälften var uppe var det dag att gå in och laga mat. (potatismos på nysködad potatis)
Logga in
Skapa konto
Vi var även iväg och hämtade halm och har täckt odlingsbäddarna inför vintern. Första gången vi testar den varianten, men har förstått att det ska kunna vara positivt.
Logga in
Skapa konto