436 811 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Nån som vet vad detta är för ogräs?
Det blir som en matta under jord med mycket fintrådigt rotsystem.
Detta kom antagligen med med hästgödsel.
Det blir som en matta under jord med mycket fintrådigt rotsystem.
Detta kom antagligen med med hästgödsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Under tiden som dottern skördar årets sista jordgubbar (gröna men tydligen goda ändå) så funderar jag på vad jag ska göra men purjolöken.
Har ca 15-20 plantor i odlingslådan men de är inte mycket större än en salladslök.
Kan man övervintra den på nåt sätt?
Halm, löv, växtduk?
Har ca 15-20 plantor i odlingslådan men de är inte mycket större än en salladslök.
Kan man övervintra den på nåt sätt?
Halm, löv, växtduk?
Det finns höstpurjo och vinterpurjo, den senare kan stå kvar om man täcker det med typ halm eller liknande.E Em_A skrev:
Om de är så små att de inte är "värda" att skördas har du allt att vinna på att testa. Lök brukar klara ganska kallt. Täck dem med vad du har, mycket och testa. Att ha roligt när man odlar och testa nya saker och utmana odlingsregler är ju det roliga.E Em_A skrev:
Berätta gärna hur det gick sedan och hur vintern var.
Jag har lämnat små purjolökar över vintern någon gång. De överlever och kommer igen nästa sommar. Men de blommar och blir inte lika användbara till mat.E Em_A skrev:
PUST.. inte bara namnskyltar som kan försvinna.. fasiken har vänt upp och ner på huset i jakt på ROCOTOfröerna jag skulle planterat förra veckan!
Jag planerade allt så väl, köpte fröerna i tid.. och tänkte att jag ska inte sätta in dem i pärmen för jag "ska ju snart sätta dem".. ANTAGLIGEN la jag dem på ett jättelogiskt ställe i min hjärna..
Jag hittade alla fröerna utom just dem..
De enda jag behövde nu
.. NU.. har jag hittat dem.phewwww,,,
Låg så fint i sin påse (liten påse, mindre än min mobil) bredvid datorn i en hög med papper - var bara ren tur att den halkade ut när jag jag bläddra i högen..
I GOT THEM
nu kan jag lägga dem i blöt!
Jag planerade allt så väl, köpte fröerna i tid.. och tänkte att jag ska inte sätta in dem i pärmen för jag "ska ju snart sätta dem".. ANTAGLIGEN la jag dem på ett jättelogiskt ställe i min hjärna..
Jag hittade alla fröerna utom just dem..
De enda jag behövde nu
.. NU.. har jag hittat dem.phewwww,,,
Låg så fint i sin påse (liten påse, mindre än min mobil) bredvid datorn i en hög med papper - var bara ren tur att den halkade ut när jag jag bläddra i högen..
I GOT THEM
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Ja, jag hoppas det iaf, det är fröer för säkert 2000kr.
Och faktiskt mest såna vi nog skulle använda.
Fick en del annat också, bland annat sygrejjer och barnböcker.
Och faktiskt mest såna vi nog skulle använda.
Fick en del annat också, bland annat sygrejjer och barnböcker.