S
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge… :love:
Sådde i växthuset i feb/mars och skördat andra broccollon nu.
Mogen broccoliplanta med stora gröna blad och fast huvud redo för skörd i en växthusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyss skördad, färsk romanesco broccoli ligger i ett köksvask, med spirande gröna toppar och blad.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fremax och 9 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge… :love:
Sådde i växthuset i feb/mars och skördat andra broccollon nu.
[bild] [bild]
Jag har försökt fler år i rad men aldrig lyckats med romanescon, jag är bara lite avundsjuk! :love:

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
S
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har försökt fler år i rad men aldrig lyckats med romanescon, jag är bara lite avundsjuk! :love:
Hade 20 plantor men på för liten yta så i augusti tog jag bort tre-fyra stycken för det var vara ett hav av blast. Några stycken har gått i blom innan det blivit huvud att skörda. Verkar bli tre huvuden totalt vi kan skörda.

S
Satte klyftor från fyra vitlökar Therador i skymningen. Plus några klyftor egenodlad vitlök av okänd sort.

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Skördade en hink potatis till.

Jag vill ju ha snö snart, men ändå najs att kunna gräva upp kartofflerna innan de fryser...

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Vi skulle inte ha så mycket jordärtskocka så vi satte fyra knölar. :rolleyes::surprised:
En överfull låda med jordärtskocka framför en öppen grind och rött tegelhus.
Skapa konto

Och så har jag flyttat in paprikan från växthuset.
Paprikaplantor i krukor på inomhusarbetsbänk med verktyg och växande stödpinne.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
fremax och 8 till
  • Laddar…
Ligger på sjukhuset sedan en vecka tillbaka :oops:.. så här händer inte många knop på odlingsfronten.. inga rocoto satta.. inga vitlökar satta.. kikar in o ser vad ni gör bara :)

Lever än iaf (y)

• Ledsen
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 12 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Ligger på sjukhuset sedan en vecka tillbaka :oops:.. så här händer inte många knop på odlingsfronten.. inga rocoto satta.. inga vitlökar satta.. kikar in o ser vad ni gör bara :)

Lever än iaf (y)
Oj! Vad tråkigt att höra, vad har hänt? (Om man får fråga).
Jag hoppas på en snabb tillfriskning! :heart:

Skördar lite chili och bekämpar lössen på plantorna som övervintrar i pannrummet i källaren.
En hand håller en skål med skördade röda chilifrukter mot ett svartvitt kakelgolv.
Skapa konto
Röda och gröna chili på plantor nära fönster, inomhus övervintrar i källare.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Oj! Vad tråkigt att höra, vad har hänt? (Om man får fråga).
Jag hoppas på en snabb tillfriskning! :heart:
Extremt farlig o ovanlig bacill, fick op direkt när de hittade den :oops: den hade satt sig illa och bråkat med omgivningen.. fick ta bort livmoder, äggstockar…ja hela paketet och en del av bukvävnaden :thumbdown:

.. som om det inte var nog gick sövningen först åt helskotta, de fick panikväcka mig innan de hunnit börja op, för min ena lunga stängde sig helt och den andra var på väg att göra samma sak :seenoevil:

Nära döden ggr 2 :surprised:

• Ledsen
  • Wow
  • Älska
Naturliv och 11 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Extremt farlig o ovanlig bacill, fick op direkt när de hittade den :oops: den hade satt sig illa och bråkat med omgivningen.. fick ta bort livmoder, äggstockar…ja hela paketet och en del av bukvävnaden :thumbdown:

.. som om det inte var nog gick sövningen först åt helskotta, de fick panikväcka mig innan de hunnit börja op, för min ena lunga stängde sig helt och den andra var på väg att göra samma sak :seenoevil:

Nära döden ggr 2 :surprised:
Oj, jag vet inte vad mer jag ska skriva än beklagar.
Samtidigt är jag glad över att det ändå upptäcktes och att vi fått behålla dig! :heart:
Vet att min mamma fick operera bort äggstockar och livmoder, nu kan jag tyvärr inte förmedla kontakt om du velat :cry: men du kan alltid prata med mig om det skulle vara något.

• Älska
Snigla
  • Laddar…
Håller tummar och tår att allt går bra @Snigla !

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fadai
Vi tänker på dig, @Snigla, och hoppas du snart är tillbaka med händerna i myllan! :heart:

• Gilla
  • Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
S
Vitlöken kan vänta. Hoppas att du blir bättre igen.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Krya!

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.