436 798 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Jag gillar storleken på dem, de är lätta att handskas med till skillnad från små chilifrukter. Men de ligger på ca 950k scoville.. Jag tänkte att jag skulle kunna använda lite vilket fungerar men hettan kommer som sent? Svårt att beskriva olika hetta tycker jag!
Fick brev idag, snart kan nya chilisäsongen sätta igång!
Fick brev idag, snart kan nya chilisäsongen sätta igång!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Efter min första säsong med tomater+växthus, börjar den komma till sitt slut. Inte varit ute i växthuset på ett par dagar, så blev lite extra idag.
Blev även en höst rensning på "fruktlösa" plantor. Så för tillfället är det endast Indigo Rose plantor kvar. För hoppningsvis har vi 2-3 veckor kvar av bra värme och sol, så resten av tomaterna kan blir klara.
Klagar inte på att fortfarande kunna gå och små äta tomater när man är ute och pular i trädgården när vi snart är inne i Oktober
Logga in
Skapa konto
Blev även en höst rensning på "fruktlösa" plantor. Så för tillfället är det endast Indigo Rose plantor kvar. För hoppningsvis har vi 2-3 veckor kvar av bra värme och sol, så resten av tomaterna kan blir klara.
Klagar inte på att fortfarande kunna gå och små äta tomater när man är ute och pular i trädgården när vi snart är inne i Oktober
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
300+ lock sorterade.. de hade lagt alla i samma påse när de skickade våra flaskor/burkar
nu är de dock sorterade och har fått etiketter så vi slipper leta när vi ska ha dem..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Du menar ett Broccoliträd?Dalbotös skrev:
Vi har en Airfryer, ja den köptes på Black Friday 2018 efter makens önskemål, jag trodde att det kunde bli ännu en pryl som är kul en stund och sen samlar damm, men ack vad fel jag har - den används i snitt en gång/ vecka, och just "luftfriterad" broccoli är en favorit, så jag säger - fry it!!
Mina bortskämda, daltade med, jättechilisar av okänd sort har idag förvandlats till flakes.
Färgämnet i dem är väldigt potent - misstänker att mixerbunken för evigt kommer att vara svagt rosa.
Mina ögonvrår är också lätt rosa eftersom jag glömde bort och gnuggade mig lite utan att noggrant ha tvättat händerna.
Färgämnet i dem är väldigt potent - misstänker att mixerbunken för evigt kommer att vara svagt rosa.
Mina ögonvrår är också lätt rosa eftersom jag glömde bort och gnuggade mig lite utan att noggrant ha tvättat händerna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad var det för rosa/lila chili?Maria T skrev:
Mina bortskämda, daltade med, jättechilisar av okänd sort har idag förvandlats till flakes.
Mina ögonvrår är också lätt rosa eftersom jag glömde bort och gnuggade mig lite utan att noggrant ha tvättat händerna.[bild] [bild] [bild] [bild]
Man gör alltid dumma saker när man hållt på med chili.. oavsett hur mycket man säger att man ska komma ihåg att "inte göra sådär"... hehe
Åh, jag vet inte vilken sort det är - fick plantan av min syssling som frösått den och sa " den kommer att bli röd och ganska stor"... säger inte mycket. Måste säga att smaken var rätt mild på de frukter jag skördade tidigare, men eftersom jag inte ville riskera att dessa stora som satt kvar började mögla, så gjorde jag flakes av dem (roligt, lite nöjd med mig själv som inte är så pysslig vad gäller grönsaker) och det jag provsmakade var rätt hett, enligt mig. Smaken kanske anrikas vid torkning? Hur som helst, jag har sparat rätt många frön eftersom jag tyckte det blev en vacker planta och fina frukter, så jag delar gärna med migSnigla skrev: