437 540 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte bara tala om att även om äpplena inte är helt perfekta än.. så har äppelsäsongen startat!
Första pajen har tillagats
.. och nu ska jag ut o plocka undan lite äpplen för vi kommer behöva klippa gräset! (antingen idag eller senare i veckan, såg ut o vankas 23 grader varmt här!)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Har tyvärr inga äpplen i trädgården i år, men hämtade ut en äpplekross igår
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Jula reade ut denna för 600kr nyss:Snigla skrev:
https://www.jula.se/catalog/hem-och...-drycker/saft-juicepressar/fruktkvarn-011243/
Dessvärre hade vår 70talsträdgård inga fruktträd när vi flyttade hit för 5år sedan, vi satte två samma höst, ena gav fint förra året för att sedan dö, den andra höll på att ge med sig den med innan i somras så jag ryckte all frukt och den blev med ens nöjdare.
Men förhoppningsvis har släkten frukt i stora mängder
Själva mustpressen byggde jag redan 2016.
Ok, så förhoppningsvis kanske andra trädet tar sig bättre till nästa år och ger lite "egen frukt".13th Marine skrev:
Jula reade ut denna för 600kr nyss:
[länk]
Dessvärre hade vår 70talsträdgård inga fruktträd när vi flyttade hit för 5år sedan, vi satte två samma höst, ena gav fint förra året för att sedan dö, den andra höll på att ge med sig den med innan i somras så jag ryckte all frukt och den blev med ens nöjdare.
Men förhoppningsvis har släkten frukt i stora mängder
Själva mustpressen byggde jag redan 2016.
Ang äpplen verkar det också vara stor skillnad i år (precis som all odling).
Antingen har man jättemycket av något.. eller knappt något alls
Vi har jättemycket äpplen tex... men några grannar har inga alls typ. Så var det också med tomater osv.. där hade vi inga alls.. och grannarna jättemycket.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Jag började och skulle pastörisera, men kom på att jag hade denna apparat till när jag brygger öl, så bestämde mig för att prova.Snigla skrev:
Tänkte på att frysa, men hade inget att frysa i tyvärr.
Behöver du nått mer än själva BiBen?
Satt och kikade på det häromdagen nämligen.




