Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Johan Gunverth skrev:
Då kan de ju samtidigt få lära sig att det är en urban myt med kovältning. d^_^b
Ledsen att göra dig besviken, men min frus syster + några kompisar välte en ko i somras. Den bröt ryggen, de blev påkomna och fick betala 20000kr. Ingen myt, bara jävligt korkat och dumt.

Den föreslagna oantastliga stängslingen utmed vägen blir förmodligen billigare än futila juridiska utredningar.
Nja, en polisanmälan per överträdelse behöver väl inte kosta mig något?

Och det är väl att ta onödiga risker att inte ha ett högt stängsel mellan en fotbollsplan och en närbelägen allmän väg. Skulle en olycka hända vore det ofrånkomligt att fastighetsägaren görs ansvarig.
Ingen spelar fotboll där, bara lite enstaka frisbeegolf.

Även om stängsel är mer kostbart än polisanmälan lovar jag att du får mer valuta för pengarna.

Troberg skrev:
Nja, en polisanmälan per överträdelse behöver väl inte kosta mig något?
Tid.

Troberg skrev:
Ingen spelar fotboll där, bara lite enstaka frisbeegolf.
Jag vill tro att det var en jämförelse. OM det vore en fotbollsplan där, skulle du inte sätta upp ett högt staket då?

Att ingen spelar fotboll där spelar ingen roll. Du skulle kunna spela fotboll där. Det står ju redan två mål enligt google earth foto.

Efter alla de hot, strupgrep, utskällningar mm som jag varit med om bara för att jag påpekat att man inte får köra och parkera på ängen utanför mitt hus lovar jag att du hellre sätter upp stängsel än får ihop ett antal polisanmälningar som ska övertyga åklagare och polismyndighet att det är de som ska göra jobbet åt dig. Det är ju inga prästseminarister du har att göra med. Med vilka tvångsmedel ska du få folk att identifiera sig? Du tror väl inte att polisen rycker ut under festivaltiden pga att någon går på gräsmattan? Det blir dyrt att skaffa ordningsvakter som kan ingripa och frågan är vilka befogenheter de kan tänkas få för att gripa folk för identifiering. Fortsatt diskussion blir bara en obstinat tankelek.

Redigerat:
il_duce skrev:
Ledsen att göra dig besviken, men min frus syster + några kompisar välte en ko i somras. Den bröt ryggen, de blev påkomna och fick betala 20000kr. Ingen myt, bara jävligt korkat och dumt.
En vaken ko alltså. :D

Tid.
Ingen fara, jag har semester då.

Att ingen spelar fotboll där spelar ingen roll. Du skulle kunna spela fotboll där. Det står ju redan två mål enligt google earth foto.
Nej, gammalt foto. Inga mål nu, bara gräs.

Efter alla de hot, strupgrep, utskällningar mm som jag varit med om bara för att jag påpekat att man inte får köra och parkera på ängen utanför mitt hus lovar jag att du hellre sätter upp stängsel än får ihop ett antal polisanmälningar som ska övertyga åklagare och polismyndighet att det är de som ska göra jobbet åt dig. Det är ju inga prästseminarister du har att göra med. Med vilka tvångsmedel ska du få folk att identifiera sig? Du tror väl inte att polisen rycker ut under festivaltiden pga att någon går på gräsmattan? Det blir dyrt att skaffa ordningsvakter som kan ingripa och frågan är vilka befogenheter de kan tänkas få för att gripa folk för identifiering. Fortsatt diskussion blir bara en obstinat tankelek.
Jag förväntar mig inte att polisen ska göra något. Det gäller inte bara den här frågan, det är deras standardrespons oavsett vad som händer. Däremot så är polisanmälningar ett bra sätt att sätta press på P&L. De måste förhålla sig till dem på något sätt, speciellt om jag blandar in lokalpressen i det hela.

Ordningsvakter kostar mig ingenting, jag har redan ett avtal med ett vaktbolag, bara att ringa så kommer de.

Jag har inget behov av att folk identifierar sig, det är inte dem jag vill rikta anmälningarna mot, det är P&L.

Även om stängsel är mer kostbart än polisanmälan lovar jag att du får mer valuta för pengarna.
Kanske, men det är också en principfråga. Jag ska inte behöva sätta upp staket och betala för det för att en kommersiell aktör inte ska bruka min tomt utan lov. Att sätta upp stängsel är fel väg att gå, helt enkelt. Det rätta är att tvinga P&L att bete sig civiliserat.

Jag är helt övertygad om att TS får nytta av sitt stängsel också de dagar när Borlänge inte hyser någon festival. Ty! Om människor vore mer hänsynsfulla och omtänksamma skulle vi lika gärna kunna lämna nycklarna i bilen. Och eftersom alla människor inte är lika ädla borde vi göra det till vår uppfostrargärning att lämna nycklarna i billåset, bara för att få igång en dialog med "tjuv-jävlarna".

Åtminstone måste man resonera så "i princip".

Jag har inga större problem resten av tiden, några besökere i veckan bara.

Om du av "princip" inte vill använda dig av den enda fungerande lösningen (stängsel) så lär du få bära det här problemet med dig så länge du bor kvar.

Jag håller med HusByggarTomten!

Nja, jag tror nog att vaktbolaget kan hålla folk borta. Kan jag dessutom ställa till lite liv i media så blir det obekvämt för festivalen, och då kan de bli tvungna att reagera.

Förlåt för off-topic-inlägget, men jag hoppas att du (Troberg) förstår att vi nu när det visat sig att den goda kommunisten privatiserat ett tidigare allmänt parkområde med populär badplats, och nu jobbar med att tvinga bort pöbeln från området, kommer att bli tvungna att för alltid kalla dig för "Patron Troberg". ;)

Lite som med ordförande Persson.

(Disclaimer: inlägget är inte allvarligt menat).

Kommunism handlar om gemensamt ägande av PRODUKTIONSMEDLEN, inget annat. Sedan kan vi lämna det sidospåret.

Jag ser stora likheter med grannfejden. Konflikter som KAN lösas blir inte lösta pga att den ena eller båda parterna hävdar sina principer.
Sätt upp ett staket, vad f-n är problemet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.