Hej!

Jag håller på och renoverar mitt vardagsrum och har lite frågor.

Jag har betongbjälklag (se bild) och har 17,3 - 17,5 cm
från topparna på bjälklaget till intillliggande rum med parkett.

Jag har köpt Ebecos golvfolie 230v samt ett klickgolv.
https://www.ebeco.com/products/underfloor-heating/foil-230-v
https://www.logoclic.info/sv/golv/laminat-klickgolv/vinto-wide

Min tanke är att ställa reglar med pl400 under, på bjälklaget,
sen skruva golvspån i dom.

Dom första frågorna jag kommer på är:
  • Är PL400 lämpligt sättlim till detta?
  • Bör jag lägga även golvgips innan värmefolien?
 
  • Betongbjälklag med kablar och verktyg, inkl. dammsugare och stege, under renovering av vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.