Hej Jonas. Tack för snabbt svar. Det går tyvärr inte. Dom är instuckna så långt det går. Dom gick djupare i det gamla uttaget. Skulle du rekommendera att jag kortar ner kardelerna?

tommib
Du har skalat för mycket då. Korta ner den skalade biten. I övrigt är det rätt.

Det är också synd att du ersatt kvalitetsuttag (Eljo trend ser det ut som) med något skräputtag.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Okej.
Ja det är väl ingen kvalité på dom uttagen kan jag tänka mig. Dom var billiga (Kjell&co) och jag ville bara ha nåt nytt. Tack för svar.

Som sagt kapa trådarna lite så blir det bättre.

Men innan du gör det så testa att du blir nöjd med uttaget. En stor skillnad på billiga skräp-uttag och uttag av mer kända märken, är att det ofta är näst intill omöjligt att få in en kontakt förbi petskyddet (som jag förutsätter finns även på ditt billiga uttag?).

Dvs. kontrollera hur det känns att sätta i en kontakt.

Det fanns ju tidigare här en rolig beskrivning av Malmbergs uttag (Malmbergs är i mellanprisklass, men sämst av "märkes produkter"). "Det är inget fel på Malmbergs uttag så länge man inte slarvar bort den medföljande klubban som man skall slå in kontakterna med".

Om du kommer fram till att du vill byta till ett kvalitetsuttag, så brukar det finnas både Elko och Eljo hos Jula och Hornbach till bra priser (= samma eller lägre pris än web butikerna), sist jag jämförde var Hornbach lite billigare än Jula, och har större variation i sortimentet.

Hej! Tack för svaret.
Jag ska göra som ni säger och korta ner trådarna. Jag har kännt lite på uttaget och ryckt lite och så och den verkar sitta ordentligt. Testade även att sätta i kabeln till dammsugaren och det gick bra, visst inte lika lätt som den gamla men känns ändå rätt okej med tanke på att det är lite budgetvariant. Bytte även en strömknapp till taklampan i samma serie och knappen är lite småtrög att trycka på-och av så just den känns ju väldigt billig och lite plastig. Det ser ju ganska shysst ut men har förstått att man får lite vad man betalar för. Var väl lite naiv och trodde väl kanske att allt är samma skit. Kanske bestämmer mig för att byta ut dom lite senare mot kvalitetsuttag ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.