Jag har köpte en gammal fristående bastu som stått i en källare. Jag tänkte nu ha den ute så jag ska klä in den med ytterpanel. Den har inget golv utan jag tror man använt bara källargolvet. Hur ska jag göra på ett lämpligt sätt ute.
Gollet bör väll vara isolerat men ska även tåla fukt. Någon som har hågot bra förslag.
Jag tänkte regla upp en ram och ställa bastun på men blev fundersam med isolering.
 
Du behöver inte nödvändigtvis isolera golvet utan kan köra med exempelvis furutrall. Skall du isolera golvet måste du ha en golvbeläggning som inte möjliggör att vatten/fukt kommer ner i isoleringen. I min värld handlar det då om sten, klinker eller dyl. Plastmatta riskerar nog att bli ganska hal med påföljande vurpor...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.