Byggahus.se

NYTT Tak

1. P
    Medlem Nivå 10
    beror säkert på hur stort tak du har.. ;)

Samt hur det ser ut..

Men räkna med att det tar extra lång tid att ta ner tegelpannorna hela.. säkert 1 dag för 3 pers.. rästen av rivningen går på troligen mindre änn en dag.. men det beror som sagt var hur stort taket är..

En fördel är det om man kan ställa en kontejner direkt vid huset så man kan kasta ner skit direkt i den. En blandkontejner är kanon.. slipper du dela på plåt, trä osv.. allt går i samma..

Spika ny råspont,, tja 2-3 dagar?
    lägga papp 2 dagar..
    läkt 2 dagar
    lägga tegel samt skära tegel 2 dagar..

Sen tillkommer ju allt plåt jobb, nya hängrännor osv..

jag skulle nog räkna runt 600-700:- Kvm efter som du ska byta hela undertaket.. & isolera det...

2. J
    Medlem Nivå 7

Re: NYTT Tak

Vi fick pris på (om man gör det själv) 120:- kvm och man räknar med att ett 1½ plans brukar ligga på 120 eller om det var 150Kvm.(minns inte det) Så ca 15`.Kompisar tog in offerter och dom flesta låg runt 80`ink allt.

3. P
    Medlem Nivå 10

ja det är med om man anlitar en byggfirma (tror jag tog i lite lite där men men).. räkna med att en gubbe kostar ca 450 :- i timmen..

sedan + matreal..

120:- kvm på matrelat.. stämmer nog bra det.. men då ingår nog inte ny spont.. tror inte heller att plåt jobbet ingår då..

Tänk på att det blir dyrare om man har ett brant tak, ställningar, säkerhetslinor o grejer.

4. J
    Medlem Nivå 7

Allt utom plåt ingår i det priset .Plåten fixar min man själv.