92 917 läst ·
180 svar
93k läst
180 svar
Nytt tak av firma. Skulle ni acceptera detta "slutresultat"?
Jag tar ingen i försvar. Killarna skiter väl säkert i resultatet (tydligen) så länge de får sin pröjs.Farstatjej90 skrev:
Håller med dels men dels inte.Farstatjej90 skrev:
Är förjävligt när såna här firmor får hålla på. Men sen ser ju dagens arbetslöshetsregler också ut annorlunda.
Den tiden jag var arbetslös blev jag anvisad att söka jobb som Aqua Pro dammsugare. Alltså riktig lurendrejeri och pyramidspel. Pyramidspelet skulle gå till på det sättet att man skulle börja sälja den till dom närmaste dvs vänner, föräldrar, syskon osv...
Jag hoppade av. Som tur blev det ingen straff från akassans håll men hade kunnat bli det om företaget hade fått för sig att anmäla mig och akassan fått veta att jag tackat nej till ett jobb.
Så allt är inte dans på rosor i dagens Sverige och arbetslöshet finns.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Ser förjävligt ut! Nedersta pannraden har ju helt annan vinkel!? De trasiga pannorna ska bytas. Hängrännor för långt in, vattnet kommer missa. och varför svarta hängrännor?
Fula, felaktiga plåtarbeten.
Fula, felaktiga plåtarbeten.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Hej på er alla,
Tackar för alla inlägg sedan igår. Jag har skummat igenom de flesta men jag kommer gå igenom samtliga noggrant och svara på de inlägg som behöver svaras på men just nu sitter jag på jobbet samtidigt som jag står i kö till försäkringsbolaget för att se vad jag har för stöd att finna där samt försöker få tag på en jurist jag haft kontakt med lite tidigare i ärendet. Ångrar såhär i efterhand att jag inte bara hävde kontraktet och tog ev. kostnadssmäll (material + byggställning som legat/stått ett tag) som jag var på väg att göra innan de hann påbörja arbetet. Känner mig som David mot Goliat just nu men förhoppningsvis blir det ett bra tak till slut, vilket är det viktigaste.
Om någon vet var jag kan vända mig för att få råd, hjälp och stöd (förutom er här på forumet då såklart) i sådana här ärenden så mottar jag tipsen tacksamt.
Håller även på att ladda upp samtliga bilder som tagits sedan start som jag tänkte katalogisera på ett vettigt sätt efter ex. "Rivning", "Råspont+Tätskikt", "Läggning" och "Påstått färdigt" eller liknande på Google Drive och länka här så kan ni bläddra mellan säkert 400+ bilder om någon skulle vara intresserad.
Nu måste jag dock ta hand om mitt vanliga jobb, men åter igen tack så länge.
Tackar för alla inlägg sedan igår. Jag har skummat igenom de flesta men jag kommer gå igenom samtliga noggrant och svara på de inlägg som behöver svaras på men just nu sitter jag på jobbet samtidigt som jag står i kö till försäkringsbolaget för att se vad jag har för stöd att finna där samt försöker få tag på en jurist jag haft kontakt med lite tidigare i ärendet. Ångrar såhär i efterhand att jag inte bara hävde kontraktet och tog ev. kostnadssmäll (material + byggställning som legat/stått ett tag) som jag var på väg att göra innan de hann påbörja arbetet. Känner mig som David mot Goliat just nu men förhoppningsvis blir det ett bra tak till slut, vilket är det viktigaste.
Om någon vet var jag kan vända mig för att få råd, hjälp och stöd (förutom er här på forumet då såklart) i sådana här ärenden så mottar jag tipsen tacksamt.
Håller även på att ladda upp samtliga bilder som tagits sedan start som jag tänkte katalogisera på ett vettigt sätt efter ex. "Rivning", "Råspont+Tätskikt", "Läggning" och "Påstått färdigt" eller liknande på Google Drive och länka här så kan ni bläddra mellan säkert 400+ bilder om någon skulle vara intresserad.
Nu måste jag dock ta hand om mitt vanliga jobb, men åter igen tack så länge.
Produkter som diskuteras: "takstegen"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Öööhhh… ja men då så, vad dum jag är, då är det ju korrekt utfört. Eftersom man inte får sätta steg i sidled utan isf skall montera en plattform så räcker det att man bara säger att sotaren som kommer måste ha 2-3 meter långa armar… rätt så stark och bra balans.H Hybro skrev: