A
Hej,
Ska börja lägga ett parkettgolv (fanergolv, 0,6mm tjockt trä) från Golvabia. Märkte att de flesta av plankorna är "randiga" tvärs över fibrerna. Är det defekt från hyvligen av faneren? Se bilder.

• Skärmatta med rutnät, träskiva, måttmarkeringar, hörn av rum, diy-projekt eller hantverk, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv läggs på blått underlag med tidning, ej färdigställt, nära vägg.
    Skapa konto
  • Trägolvplankor över ett blått skumunderlägg. Golvinstallation eller renoveringsarbete pågår.
    Skapa konto
  • Trägolvslameller på ett blått skyddsunderlag, fot i bildens nederkant.
    Skapa konto
  • Trägolvplankor, mätningsmatta, personens fot, förpackning, inomhus heminredning, hantverksförberedelser.
    Skapa konto
  • Golvinstallation, laminatplankor på ljudabsorberande underlag, instruktionspapper, renoveringsarbete inomhus.
    Skapa konto
  • Skärplatta med måttgradering, träregel ovanpå, arbetsyta syns, använd för hantverk.
    Skapa konto
  • Skärplatta och träplankor på ett bord, troligen för hantverk eller DIY-projekt.
    Skapa konto
BirgitS
Det ser ju vansinnigt ut så reklamera golvet.

A
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser ju vansinnigt ut så reklamera golvet.
Tack för det.

Det här är första golvet jag tänkt lägga, och min käre far som hjälper till tycker att "det är ju inte så illa, kanske ska vara så?". Så skönt att veta att jag inte är galen som tycker att det är riktigt dåligt.

Det som är riktigt tråkigt är att jag köpte golvet på en utförsäljing och fick riktigt bra pris för det. Kan bli svårt att få tag på ett nytt golv till samma pris, om säljaren har slut på lagret av det golvet nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.