2 756 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Nytt kök under uppbyggnad..
Hej..Buuzzz skrev:
Tack för omdömmet..
Nej.. meningen är att vi inte ska kakla där utan bara ha tapet..
Men vi får se hur det ser ut när det hela är klart.. kanske blir snyggast att kakla där oxå..
Kan fota ifrån en annan vinkel sedan, så ser man lite bättre hur det ska bli.
//Miicke
Idag har elektrikern varit här och kopplat elen.. bara fläkten kvar.. annars rullar allt på.
Kyl, frys, ugn och häll funkar fint.
Tyvärr kändes köket lite mindre än vad jag hoppats på när kylen o frysen stog på plats.. men det o nog bara en vanesak.. man blev väl bortskämd när allt sådan stog i ett annat rum
Här följer lite bilder.

Den smarta belysninghyllan "Nian" ifrån Ikea.. helt klart jäkligt smart konstruktion..
Man byter enkelt ut bottenhyllan i överskåpen till denna glashylla med inbyggt lysrör..
Måste dock ställa in dörrarna så inget ljus kommer ut i skarvarna.

Kyl, frys, ugn och häll funkar fint.
Tyvärr kändes köket lite mindre än vad jag hoppats på när kylen o frysen stog på plats.. men det o nog bara en vanesak.. man blev väl bortskämd när allt sådan stog i ett annat rum
Här följer lite bilder.

Den smarta belysninghyllan "Nian" ifrån Ikea.. helt klart jäkligt smart konstruktion..
Man byter enkelt ut bottenhyllan i överskåpen till denna glashylla med inbyggt lysrör..
Måste dock ställa in dörrarna så inget ljus kommer ut i skarvarna.

Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Idag har vi monterat fläkten på plats.. var lite jäkligare än vad vi först trodde..
Men efter nån timme så satt den på plats.

Nu ska bara styrningskabeln till centralfläkten på taket kopplas in, sedan e det bara att börja steka
Men efter nån timme så satt den på plats.

Nu ska bara styrningskabeln till centralfläkten på taket kopplas in, sedan e det bara att börja steka
Idag har vi fått iordning på en hel del..
Lister är uppsatta, fönsterfoder likaså.. fått upp 2 belysningar i köket m.m.
Och klockan 21:15 ikväll kon äntligen rörmokaren och kopplade in nya blandaren och diskmaskinen..

Tack o godnatt
//Miicke
Lister är uppsatta, fönsterfoder likaså.. fått upp 2 belysningar i köket m.m.
Och klockan 21:15 ikväll kon äntligen rörmokaren och kopplade in nya blandaren och diskmaskinen..

Tack o godnatt
//Miicke
Hej.
Fräscht kök, man lite avundsjuk när ni kommit så långt, jag ska snart riva det gamla
så det är en bit kvar. Jag har en liten fråga, förstår att du flytta utblåset på fläkten,
jag har fått mej itutat att det tar en massa effekt att flyta den, har du märkt nån
effektförlust. Eller kanske jag ska fråga, hur har du löst utblåset?.
Fräscht kök, man lite avundsjuk när ni kommit så långt, jag ska snart riva det gamla
så det är en bit kvar. Jag har en liten fråga, förstår att du flytta utblåset på fläkten,
jag har fått mej itutat att det tar en massa effekt att flyta den, har du märkt nån
Hej och tack för berömmet..lejonkungen54 skrev:Hej.
Effekt förlust har jag defenitivt inte märkt..
Vi har ca 2 meter extra rör sedan vi flyttade utsuget i köket..
Vi kapade helt enkelt bort det gamla röret på ett bra ställe.. sedan satt vi en 90gradigt böj.. och på den drog vi till det nya stället bara
Här är förresten lite nya bilder..
Bara golvet som ska läggas oxå. Men det tar vi när badrummet är klart.. vilket vi ska börja riva idag

//Micke
Snyggt jobbat!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden