1 677 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Nytt innertak i garaget?
Skall sätta in en takskjutport i garaget och funderar på att renovera taket invändigt först eftersom nuvarande gipsskivor från -78 hänger en del. Hur gör jag det smidigast? Kan man sätta upp nytt gips rätt på befintligt eller skall man montera ner det gamla taket först?
renoveringsgips?
renoveringsgips?
Anledningen till att det hänger ner kanske beror på att det är för glest reglat?
Visst åldern tar säkert ut sin rätt också.
Kanske värt att kolla så du inte får samma problem med nya gipset efter en tid.
cc30 blir bra för gips i tak.
Visst åldern tar säkert ut sin rätt också.
Kanske värt att kolla så du inte får samma problem med nya gipset efter en tid.
cc30 blir bra för gips i tak.
Om det gamla gipstaket hänger är det antagligen inte tillräckligt med glespanel som håller det uppe. C/c 300 mm är det som rekommenderas.
Det kan också vara glespanelen som är för klen, 28x70 brukar man oftast använda.
Renoveringsgips i taket kan du glömma. ;-)
Det kan också vara glespanelen som är för klen, 28x70 brukar man oftast använda.
Renoveringsgips i taket kan du glömma. ;-)
Jaha. Intressant läsning. Jag har inga skivor alls idag men vill ha. Finns det andra typer av skivor kanske?
Jag vill bara slippa se det tidigare fuktskadade taket mm, och har ingen riktigt lust att spika glespanel....
Jag vill bara slippa se det tidigare fuktskadade taket mm, och har ingen riktigt lust att spika glespanel....
Varför inte sätta plåt istället? Jag har det i mitt garage, blev faktiskt riktigt snyggt och går MYCKET fortare att sätta upp. Går bra att sätta upp utan gles desssutom. Men det är klart, den gamla gipsen måste väl ner....