Villhöver nytt innertak. Måste man sätta ny glesplanel mellan det gamla och nytt. Eller måste det gamla ner? Eller kan man sätta nya skivor rätt över det som är där nu? Öppnar och tittat, sitter glespanel 30 ovanför furutaket.
Vill ha norgips plan för att få det helt slätt. Är mkt släpljus. Någon som provat?
 
  • Vardagsrum med vitt paneltak, stora fönster med gardiner och en lampa. Diskussion om att byta tak för en jämn yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går att skruva gipset direkt i befintligt innertak. Men man bör då skruva så man skruvar genom panel och i glespanelen.

Men är det värt det? Jag skulle aldrig ge mig på att spackla det där själv med släpljuset som är.
Det krävs ett riktigt proffs för det.
 
  • Gilla
KarinC
  • Laddar…
maah maah skrev:
Det går att skruva gipset direkt i befintligt innertak. Men man bör då skruva så man skruvar genom panel och i glespanelen.

Men är det värt det? Jag skulle aldrig ge mig på att spackla det där själv med släpljuset som är.
Det krävs ett riktigt proffs för det.
Ok bra. Är så jag helst vill göra. Lämnar nog över spacklandet och slipandet till ett proffs ja.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.