Mitt avlopp läckte från övervåningens badrum ner till pannrummet. Golvet bestod av ganska tjock klinker, en betongsula på ca 10 cm, under där en tjärpapp som går en bit upp på väggen, på utsatta ställen fler lager, därunder ett ganska grovt ojämnt trägolv. Avloppet ligger jäms med en av väggarna, där var det gjutet ovanpå isolering. Under trägolvet är det ca 10 cm isolering, vanlig isolermatta, en tunn papp, som vilar på lite tunnare reglar som är undervåningens tak. Huset är byggt 1959. Jag kommer att lägga igen golvet där avloppet gått och dra avloppet genom badrummets golv och nedervåningens tak och dra det synligt i pannrummet. Jag ska lägga nytt vattenburet värmegolv. Nu till min fråga. Hur ska jag bygga upp golvet, vad lägger jag närmast det grova något ojämna befintliga trägolvet, lägger jag värmegolvet så högt som möjligt eller längre ner vad behöver jag för tätning innan jag gjuter tex. Har inte gjort något liknande så all info är bra. Vad gäller värmegolvet, är det bäst att lägga det i färdiga skivor eller löst i armeringsnät. Golvet i badrummet är knappt 4 m2. Tacksam för tips.
/Bosse

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.