5 751 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Nytt falsat plåttak, slarv eller ok?
Ser hemskt ut. Jag som drömmer om falsat plåttak. Så här kan det väl ändå inte vara tänkt att se ut. Bortsett från att det är riktigt fult så ser det ju knappast vattentätt ut. Hoppas verkligen att du hittar en reko besiktningsman.
Fin vovve!
Fin vovve!
Alltså... jag har tummen i stort sett mitt i näven... har aldrig lagt ett plåttak i hela mitt liv. Jag skulle gjort om från början om jag hade gjort ett sånt tak. Eller anlitat nån som KUNDE lägga plåttak.
Säger det igen - ser ju inte klokt ut!!
Säger det igen - ser ju inte klokt ut!!
Medlem
· Västra Götaland
· 136 inlägg
Det är ju nästan så att man skulle göra en polisanmälan för skadegörelse. Du skriver att de är medlemmar har du kollat att de verkligen är det? Har du kollat att de har yrkesbevis?
Är också lite nyfiken vem du anlitat för vi ska också göra plåtjobb på taket.
Är också lite nyfiken vem du anlitat för vi ska också göra plåtjobb på taket.
tycker vissa av er här överdriver men håller absolut med om att det är ganska många saker som skall åtgärdas innan full betalning sker. Skulle dock vilja ha mer övergripande bilder på hur saker är gjorda. gissar på att företaget haft lärlingar på plats, det är inget vidare snyggt jobb.tex är det fel utförande på stosen då den skall vara konisk och den är gjord i fel dimension vilket ingen erfaren plåtslagare skulle göra. nybörjarfel... I veckan har jag varit på en skola i mellansverige och hjälpt till ett företag som är känt för att vara duktiga men det är det sämsta jag sett så även företag som har bra rykte misslyckas katastrofalt ibland. det viktiga är ju att företaget tar sitt ansvar och rättar till efter sig
Klicka här för att svara