Hej hej,

Jag har snickrat i hop en Mariefred från CA-boden. Huset har en boyta på ca 34kvm loft. Under maj/juni tänkte jag fixa till badrummet. Det är en djungel där ute och jag tänkte bolla lite ideer med er här på forumet.

Huset kommer i moduler som man själv monterar. Golvet, massiv furu 25x160 läggs direkt på bjälklaget och väggmodulerna ställs sedan på golvet. Pga. detta så har mitt blivande badrum samma golv som resten av huset.

Det blir inget stort badrum, 2305x1425mm och jag kommer att köra med plastmatta istället för kakel på golv och väggar.

Jag har i dag inte täckt väggarna med något skivmaterial men planen är att använda spån alt. våtrumsskiva. Jag har tagit bort plasten innanför isoleringen, Väggen kommer ”bestå” av läkt, panel, förhydningspapp, isolering, våtrumskiva, plastmatta.

Innan jag monterar skivmaterialet på väggarna så tänkte jag sätta upp extra reglar, 45x95, där duschdörrar, handfat osv skall monsteras.

Jag hade tänkte att lägga golvgips/våtrumsskiva på golvet. Denna skall limmas och skruvas. Skruvarna tar jag bort när limmet härdat. Sen borrar jag för golvbrunn och fäster denna i golvskivan.

Golvvärme skall installeras och jag tänkte fixera den på golvskivan för att sedan låta någon händig och mer erfaren kompis flytspackla golvet.

Själva mattan och väggarna kommer att göras av en auktoriserad golvläggare.

Vad bör jag tänka på? Ska jag tänka om helt eller är jag på rätt spår.

Tacksam för svar

Mvh

Rikard

• badrum1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum2.jpg
    Skapa konto
  • badrum3.jpg
    Skapa konto
  • IMG_1655.jpg
    Skapa konto
  • IMG_1660.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.