De svarta ringarna är trycket på brunnsmanschetten. Håller med om att det ser lite lurigt ut på bilderna men det finns inget onormalt avstånd mellan klämring och manschett.

Ska i alla fall ta och pilla bort det fix som sitter löst, åtminstone det på manschetten. Rent allmänt så är det mest "kladdandet" som jag irriterar mig mest på, vore väl enkelt att ordna till direkt när fixet är mjukt.

Och ok, inget mera "klet" bör jag alltså pilla in i hålrummet som kom sig av att brunnen inte är centrerad. Går kanske inte heller för det finns ju egentligen ingen yta att bygga upp från.

Men då har du antagligen ett annat problem för såsom andra påpekat så skall brunnsmanschetten normalt monteras under tätskiktsfolien och kan då inte synas.

Beror lite på...
Hos Ardex så skulle manschetten monteras ovanpå folien för ett eller två år sen kan vara lika hos andra tillverkare

Nej, men om du vet fabrikatet på tätskiktet så kan man reda ut det.

Du ska ha fått ett kvalitetsintyg om det är en godkänd entreprenör där skall stå vilka material och fabrikat man använt. Därefter kan man ta fram monteringsanvisningarna för det fabrikatet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.