G gnugnaf skrev:
Om det är någon annan som råkat ut för samma sak då målarfirman vägrar komma och åtgärda det. Har noll lust att hyra byggnadsställning (huset är 8m högt på ena sidan) och gå och smådutta i alla ställen som panelen spruckit upp. Som du ser har jag en aningens mörkare färg och det ser rent ut sagt förjävligt ut med alla vita fläckar i panelen.
Om och när fasaden behöver åtgärdas/bytas nästa ggn rekommenderar jag stående panel grundad 1ggn med slamfärg innan uppsättning och slutstrykning efter montage, då kan sådana problem du nu har inte uppstå och fasaden åldras med behag och flaggar inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.