Av bilderna ser det ut som de har lagt stenen direkt i jorden

och inte i stenmijöl /sättsand
undrar om de har lagt en geomattan som skiljer mellan stenarkross/sättsand och jorden under

Med vänlig hälsning,

andyyangsw andyyangsw skrev:
Hej!

Jag anlitade en trädgårds anläggningsföretag maj, de har lagt Benders stenplattor i vår trädgård.

BENDERS MARKSTEN CITY FASAD PLATTA FASAD GRÅ 750X450X100 MM
[länk]

Men efter ca 1 månad, Vi upptäckte att många plattor redan är mycket ojämna, några kollapsade även nästan 0,5-1 cm; kanterna på plattorna är också mycket ojämna och vissa har mycket stora mellanrum mellan de två raderna.

Jag tycker att det här är oacceptabelt, men jag har redan betalat; vad ska jag göra? Har jag rätt att be anläggare att lägga om plattorna enligt något "fackmässigt krav"? Finns det en kvalitetsstandard som ska följas när anläggare lägger plattor?

De sa att de kommer att fixa problemet snart, jag vet inte hur de planerar att åtgärda det.

Eller, om jag ska anlita någon som kan besiktiga kvaliteten på deras slutliga arbete, hur/vart kan jag hitta rätt besiktningsman?

PS: Innan de började sitt jobb sa de att det inte skulle vara något problem att köra lastbil på den här 10cm betongplattorna, jag kör faktiskt bara en vanlig privatbil, och fick jag så otroligt stort problem ....!!!

Tusen tack på förhand för tipsen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.