Hej forumet. Behöver hjälp med vår stengång.
På vissa delar är det väldigt stora mellanrum, 1-2 cm. Försökte rensa ogräs men de resulterar i stora hål.. Läste nånstans att man kan fylla upp med sand, men det ser ju hemskt ut? Har också försökt ta bort mossa mm mer högtryckstvätt och stålborste, plattorna blev mycket ljusare, kan man göra detta för rengöring eller förstör de ytan? Bifogar bilder på spektaklet, tacksam för tips hur man underhåller detta.
På vissa delar är det väldigt stora mellanrum, 1-2 cm. Försökte rensa ogräs men de resulterar i stora hål.. Läste nånstans att man kan fylla upp med sand, men det ser ju hemskt ut? Har också försökt ta bort mossa mm mer högtryckstvätt och stålborste, plattorna blev mycket ljusare, kan man göra detta för rengöring eller förstör de ytan? Bifogar bilder på spektaklet, tacksam för tips hur man underhåller detta.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 971 inlägg
Tror inte att högtryckstvätt och stålborste förstör betongen i första taget. Däremot kanske inte något att göra varje vecka men en gång om året bör ju gå bra.
Till slut har det blivit så mycket jord i sanden, dvs. det växer väldigt bra och fort, så att man måste ta upp stenarna och lägga om dem på nytt med ny fogning.
Till slut har det blivit så mycket jord i sanden, dvs. det växer väldigt bra och fort, så att man måste ta upp stenarna och lägga om dem på nytt med ny fogning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 971 inlägg
Fogkrats tror jag den jag hade kallades. Man får ju bort ogräset men också blandningen av sand/jord så fogarnas höjd sjunker med tiden.4774 skrev:
Körde med en sån, ett vasst blad på ena sidan och stålborste på andra sidan. Jättepraktiskt, men, på vissa ställen blir de 2 cm stora glipor när ogräset försvinner. Ser förjäkligt ut. Och tyckte inte det blev bättre att lägga i den sanden jag blev rekommenderad på affären heller (som första bilden)4774 skrev:
Köpte den sand jag blev rekommenderad på affären men de ser ut som jag hämtat nåt på stranden och hällt i? Finns de nåt som mer ser ut som.. typ jord.. och passar in bättre?Z z_bumbi skrev:
Det finns fogsand i olika nyanser. Den blir oavsett mörkare av smuts rätt snabbt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden