Byggahus.se
Skånepöjk
M mange65 skrev:
vad är det för underarbete gjort.eller är ytan bara toppad
dom har grävt ut med maskin, lagt fiberduk och sen bergskross.
De padda och körde med en stor vält.
Grejen är den att jag tror dom slarvat på vissa ställen med markduken... kollade när de la den i fönstret och gick ut och sa till dem att vara noggranna med den, men verkar som om dom har varit mindre noggranna mot kanterna och ca 1m in.

Skånepöjk
De ska komma och åtgärda problemen innan sommaren fick jag som svar.
Får se hur det artar sig.

Skånepöjk
Inget svar på min reklamation, gått snart 3 dagar
Väntar lite till, sen blir det besiktningsman
ARN, då företaget är enskild firma sen 2017 med F skatt så borde han vilja göra rätt för sig.
Annars tänker jag ta in en annan firma som han får betala eller så skickar jag en faktura åt honom via kronofogden.

Skånepöjk
Har nu för flera veckor sedan gjort en ARN anmälan mot företaget Swedco dränering och markentreprenad.
Swedco har hittills inte brytt sig om att svara. Tror inte de kommer göra det heller.
Nästa steg blir väll att stämma företaget.

Skånepöjk Hällvetet skrev:
Inget svar på min reklamation, gått snart 3 dagar
Väntar lite till, sen blir det besiktningsman
ARN, då företaget är enskild firma sen 2017 med F skatt så borde han vilja göra rätt för sig.
Annars tänker jag ta in en annan firma som han får betala eller så skickar jag en faktura åt honom via kronofogden.
Hej! Vem har du haft kontakt med där? Jag har reklamationer på jobb de gjort för mig med och ingen av bröderna går att nå.

Skånepöjk
T Thomashed skrev:
Hej! Vem har du haft kontakt med där? Jag har reklamationer på jobb de gjort för mig med och ingen av bröderna går att nå.
Du kommer nog inte få så mycket hjälp av någon av dem...
var de asfalterat lr gjort stenarbete?

Skånepöjk Hällvetet skrev:
Du kommer nog inte få så mycket hjälp av någon av dem...
var de asfalterat lr gjort stenarbete?
2017 kollade jag upp dem noga och allt var bra så de fick bygga en mur som i stort är mycket bra. 2019 lät jag lägga skiffer på uteplats och sten på uppfart och samma här, i stort bra men par saker kvar att göra och nu duckar de.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.