Dr Benz Dr Benz skrev:
Var den är kan man ju undra.
GoC GoC skrev:
Har du inte en sådan så är det väl enklast att åka till IKEA och köpa ett nytt komplett vattenlås för 200kr.
TS håller ju packningen i handen i inlägg #8.

• Gilla
Lina87
  • Laddar…
useless useless skrev:
TS håller ju packningen i handen i inlägg #8.
Nej, det är ju packningen till proppen till diskhon.
Jag trodde samma först, men efter att läsglasögonen kommit på så såg jag att det är packningen till proppen/silen.
Den som fattas är mycket större.

• Gilla
useless
  • Laddar…
Här ser man tydligare att packningen (som är väldigt dålig) ska sitta ovanför hon. De finns också i min variant en inbyggd packning på toppen av den stora koppen (mot undersidan av hon). En av mina två läcker för stunden lite när det kommer större vattenflöde. Troligen behöver den centreras väldigt väl över hålet och skruvas åt rätt hårt för att hålla tätt. Mycket lätt att den kommer snett…

Löste det sig för dig? Lycka till i annat fall!!

(Ps. Lånat bild från annan tråd)

• Illustration av installation av packning över diskho, med fokus på korrekt positionering och åtdragning för att undvika läckage vid vattenflöde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har exakt samma problem med ny Havsen och med packningen på plats. Ska försöka demontera och spänna fast på nytt. Möjligen inte tillräckligt hård spänd mittskruv och troligen viktigt att underdelen hamnar exakt rätt.

Nu funkar inte filmen för mig men har precis installerat en likadan. På denna hade oringen rullat sig på telekoparmen till vattenlåset och det läckage ganska mkt. En sak att se upp för då den lätt kan hamna snett om man rör armen fram och tillbaka eller lossar den helt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.