Hej! Har en porslinsho som vilar på konsoler mellan två bänkskivor. Skulle vilja byta ut den mot en diskbänk. Behöver jag stärka upp på något sätt då det inte kommer finnas något att vila på i framkant och bakkant där porslinshon suttit?

• Screenshot_20260510-224600~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Screenshot_20260511-152821~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R redox skrev:
Hej! Har en porslinsho som vilar på konsoler mellan två bänkskivor. Skulle vilja byta ut den mot en diskbänk. Behöver jag stärka upp på något sätt då det inte kommer finnas något att vila på i framkant och bakkant där porslinshon suttit?
Det skulle jag tro. Diskbänkar brukar bara rätt veka i sig själva.

Var det inte t o m så att IKEA hade ett speciellt underskåp till just den där hon (lägre i framkant)? Hur täcka "gluggen" som blir mellan diskbänken och skåpet på ett snyggt sätt?

J JonasSun skrev:
Var det inte t o m så att IKEA hade ett speciellt underskåp till just den där hon (lägre i framkant)? Hur täcka "gluggen" som blir mellan diskbänken och skåpet på ett snyggt sätt?
Man kan säkert sätta dit en vit lådfront.

G gmogmo skrev:
Man kan säkert sätta dit en vit lådfront.
Säkert. Menar bara att det inte kommer vara "plug and play".

J JonasSun skrev:
Tänkte mig en lådfront. Dock ändrat planer och beställt en Tallsjön ho från Ikea som verkar funka som ersättare för Domsjö.

• Gilla
gmogmo
  • Laddar…
R redox skrev:
Hej Redox

Jag är i stort behov av just den här diskhon. Om du vill sälja den snabbt så kan jag erbjuda 2500-3000 kr för den.

Hör gärna av dig!

O Oliverjs skrev:
Hej Redox

Jag är i stort behov av just den här diskhon. Om du vill sälja den snabbt så kan jag erbjuda 2500-3000 kr för den.

Hör gärna av dig!
Hej! Min är från 2004 och har tyvärr gjort sitt. Har du möjlighet att ta dig till Dalarna så finns den en i fint skick till bra pris om den inte blivit såld.

Mvh Redox

https://www.facebook.com/share/p/1bvDMu3yzK/

R redox skrev:
Hej! Min är från 2004 och har tyvärr gjort sitt. Har du möjlighet att ta dig till Dalarna så finns den en i fint skick till bra pris om den inte blivit såld.

Mvh Redox

[länk]
Attans då. Jag har skrivit till henne och väntar svar! Tack för att du tog dig tid!

• Gilla
redox
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.