Hej!

Vi bygger fritidshus och har precis kopplat in oss mot elnätet (inte byggström längre alltså), Vattenfall äger ledningen och tog givetvis oförskämt mycket betalt för inkopplingen.
Vi kan nu välja vilka som ska leverera strömmen. Jag kan noll och inget om detta, vad bör jag välja för att få ett bra avtal?

Gå in på WWW.elskling.se och kolla priserna. Vill du bara ha en faktura så välj vattenfall. Dom var billigast på 1 år bundet när jag tecknade för två veckor sen.

harry73
Om det är ett fritidshus och om du inte är där så ofta under vintern är din elförbrukning lågt och har den tungpunkten på sommarhalvåret när elen är billigt.
Ta ett rörligt pris, och bry dig inte så mycket om att få det bästa priset eftersom det antagligen bara handlar sig om lite pengar

http://www.konsumentverket.se/energi/Elpriskollen/

Det här är väl kanske egentligen en fråga för nån slags juridik&ekonomi-del av forumet.

Jag kanske minns fel men har hört nåt om att de komersiella jämför-elpris-tjänsterna har defaultval i jämförelsen där den leverantör som ligger bra till har betalat för att defaultvalen ska vara som de är...

Den avgörande punkten är om fritidshuset har någon eldriven grundvärme igång på höst-vinter-vår eller inte, det kostar en del att värma bara till några plusgrader när det är -25 ute...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.