zarkov zarkov skrev:
Ja, det har hintats om den på Youtube också, killarna på Bosch Professional UK visade en suddig teaser härom dagen. Den finns även på den danska hemsidan:

[länk]
Även på svenska såg jag precis, uppdaterade inlägget ovan.

FredrikR FredrikR skrev:
Bosch GSR 12V-32 FC ser ut att närma sig.
[bild]
[länk]
Kickback skydd och kommer med metallchuck och chuckarna bör vara bakåtkompatibla då GFA 12-H visas på produktbilderna.

Vem vet, kanske blir 5:e Flexiclicken här hemma. 🫣😇
Måste nog klicka på köpknappen när den släpps🤓

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M maglin skrev:
har du köpt den här: [länk]

just denna har haft samma pris en längre tid men rätt många andra bosch pro maskiner som jag bevakar har ökat i pris på Amazon de senaste 2 veckorna. Jag gissar och hoppas på goda rabatter under black friday och singles Days (11/11) i nästa månad.
Inte köpt..
Men har noterat samma som du, frågan är om priserna går under nivån innan höjningen påbörjades. 🤔 Men vi får väl hoppas. 😇

• Gilla
maglin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inte köpt..
Men har noterat samma som du, frågan är om priserna går under nivån innan höjningen påbörjades. 🤔 Men vi får väl hoppas. 😇
Just nu svänger Amazons priser våldsamt. För ett par veckor sedan köpte jag en GWS18V-8 med två 5Ah batterier och laddare i L-boxx efter tips här för 1790:- En timma senare var priset 3400:- och idag 4300:-. Liknande svängningar har skett skett med GKF18V-8 sedan Juli som lägst varit 2000 och nu 3100 i L-boxx. Bästa priserna hittar jag på enstaka blixterbjudande

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Just nu svänger Amazons priser våldsamt. För ett par veckor sedan köpte jag en GWS18V-8 med två 5Ah batterier och laddare i L-boxx efter tips här för 1790:- En timma senare var priset 3400:- och idag 4300:-. Liknande svängningar har skett skett med GKF18V-8 sedan Juli som lägst varit 2000 och nu 3100 i L-boxx. Bästa priserna hittar jag på enstaka blixterbjudande
Jag har koll på GRC.
Framförallt 18V med och utan L-boxx men även 12V varianterna som också gått upp i pris.

Går det att montera kopierhylsa i "standardbasen" på GKF 18V-8 eller måste man ha den större tvåhandsbasen (TE600)?

zarkov zarkov skrev:
Går det att montera kopierhylsa i "standardbasen" på GKF 18V-8 eller måste man ha den större tvåhandsbasen (TE600)?
Du behöver en adapter som tyvärr bara passar i TE600.

• Gilla
poba53
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du behöver en adapter som tyvärr bara passar i TE600.
För att inte passa så passar den väldigt bra (jag köpte en på Amazon i samband med en annan beställning och tänkte att jag borde kunna rita och 3d-printa något som passar). Naturligtvis lite meckigare än att använda snabbkopplingen i adaptern men inget glapp överhuvudtaget. Jag har inte provat att centrera hylsan än men den sitter väldigt bra så här långt. Hylsan har fyra klackar som bara råkar passa precis med lika stora gropar i basen:
Metallkomponent med fyra klackar i en cirkulär hylsa, del av en adapter med precisa passgropar, tagen i en arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en metallhylsa med fyra klackar som passar in i motsvarande gropar i en bas, med en synlig röd justeringskomponent och gängad skruv.
Skapa konto
Monterad metallhylsa med fyra klackar i en svart bas med skruvar, ovanpå ett grått rör.
Skapa konto
Närbild av en hylsa med fyra klackar som passar i gropar på basen, med en guldfärgad skruv synlig i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
För att inte passa så passar den väldigt bra (jag köpte en på Amazon i samband med en annan beställning och tänkte att jag borde kunna rita och 3d-printa något som passar). Naturligtvis lite meckigare än att använda snabbkopplingen i adaptern men inget glapp överhuvudtaget. Jag har inte provat att centrera hylsan än men den sitter väldigt bra så här långt. Hylsan har fyra klackar som bara råkar passa precis med lika stora gropar i basen:
[bild][bild][bild][bild]
Trevligt, jag har inte monterat av bottenplattan och tog för givet att det inte skulle finnas något att fästa kopierhylsan i. 👏

FredrikR FredrikR skrev:
Trevligt, jag har inte monterat av bottenplattan och tog för givet att det inte skulle finnas något att fästa kopierhylsan i. 👏
Jag skruvade loss den för att mäta på basen för min egen design men när jag såg urtagen så det var snabbt gjort att testa.

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Håll i hatten nu, bra pris på tillbehör som passar både 12 & 18V!

Flasköppnare från Bosch Professional, blå och svart, säljs för kr 85,95.
Skapa konto
Prisdiagram över tillbehör från augusti till oktober, varierande mellan 80 kr och 140 kr.
Skapa konto

https://amzn.eu/d/fJuerQn

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Lexington och 7 till
  • Laddar…
LevaLivet LevaLivet skrev:
Håll i hatten nu, bra pris på tillbehör som passar både 12 & 18V!

[bild] [bild]

[länk]
😍🍻

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.