Om Du vill ha en lägre systemkostnad med en borstfri stark multimaskin om du redan har Bosch batterier köp en Fein från Amazon.se utan Black Week. Betydligt mer för pengarna än Bosch

Multimaster AMM 700 MAX TOP AS​

• Gilla
Stiftet och 2 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
köp en Fein från Amazon.se
Amazons beskrivning är som så ofta rätt intressant...

- Text på svenska om borstlös motor med hög effektivitet och kapacitet.

• Haha
  • Gilla
Jocke935 och 4 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Om Du vill ha en lägre systemkostnad med en borstfri stark multimaskin om du redan har Bosch batterier köp en Fein från Amazon.se utan Black Week. Betydligt mer för pengarna än Bosch

Multimaster AMM 700 MAX TOP AS​

Tack för spännande tips, ska jag absolut kika på! Med lägre systemkostnad menar du då inköp/startkostnad för jag tänker att det är väl samma verktygsfäste och därmed samma pris på förbrukningsmaterialet eller tänker jag fel?

Pratade med några hantverkare för ett tag sedan som gått ifrån Fein det sista då de upplever att kvaliteten inte är densamma längre. Jag har inga egna jämförelser, men jag är väldigt nöd med min 18V-34.

Förbrukningsmaterialet är ju detsamma.

mexitegel mexitegel skrev:
Pratade med några hantverkare för ett tag sedan som gått ifrån Fein det sista då de upplever att kvaliteten inte är densamma längre. Jag har inga egna jämförelser, men jag är väldigt nöd med min 18V-34.

Om Du kollar vad som följer med i paketet från start så ser Du att maskinen i sig blir rätt prisvärd. Denna Fein tar också långa blad pga Starlock Max fästet och dessutom 4 graders vibrationsvinkel. Behöver Du sedan mer så är kostnaderna för verktyg valfritt. Dessutom passar stativ från Festool

Om den inte håller är den ju inte så prisvärd - eller hur? Men återigen så är det inte från egen erfarenhet.

Tråkigt att höra men tack för att du berättade!

Om den inte håller är den ju inte så prisvärd - eller hur? Men återigen så är det inte från egen erfarenhet.
Kan vara värt att tillägga att vissa modeller bosch gop inte ligger bra till på kvaliteten. Jag har skrivit en del hatiskt om bottennappet gop 12v här tidigare. Hur lågt än Fein påstås ha sjunkit har jag svårt att tro att de underträffar den modellen.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Sittställning
Har den gamla gop 18v28.. låter som fan men den funkar bra efter många år. Haft den i 8-9år. Använder den ganska mycket och jag är inte snäll mot den :p

Funkar bra än!

• Gilla
SalK
  • Laddar…
Jag tänkte vänta på GOP 18V-40 varianten.. men det verkar gå långsamt för den att hitta till butiker?

Gop 18v-34 är på många sätt bättre än föregångaren(28). Den har bättre batteriinfästning(vibrerar inte sönder batterier), samtidigt som den låter/vibrerar mindre och avverkar fortare. Rekomenderar 34:an👍

• Gilla
SalK och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
T trojlee skrev:
Gop 18v-34 är på många sätt bättre än föregångaren(28). Den har bättre batteriinfästning(vibrerar inte sönder batterier), samtidigt som den låter/vibrerar mindre och avverkar fortare. Rekomenderar 34:an👍
Nu ger du mig köpbehov... 🫣

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Kan vara värt att tillägga att vissa modeller bosch gop inte ligger bra till på kvaliteten. Jag har skrivit en del hatiskt om bottennappet gop 12v här tidigare. Hur lågt än Fein påstås ha sjunkit har jag svårt att tro att de underträffar den modellen.
Tyvärr gäller det generellt de billigare blå, jag hade en av de billigare skruvdragarna för några år sedan och den var rappligare och höll heller inte särskilt länge. Ersättaren blev en GSR 18V-90 som är av helt annan klass.

Sittställning Sittställning skrev:
Nu ger du mig köpbehov... 🫣
Tror inte du skulle ångra dig, men man kanske skulle vänta och se vad 40'n går för? Hade 28'an tidigare och bytte till 34'an. Det är markant skillnad mellan maskinerna. 34'an kapar bättre, snabbare, vibrerar mindre och låter REJÄLT mkt mindre.

• Gilla
SalK och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Tecknad karaktär gestikulerar "ingenting" humoristiskt med ordet "NOTHING" ovanför.

Vad vi som väntade på bra erbjudande på Bosch blå fick i årets Black friday!

• Ledsen
SalK och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.