199 983 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Tack för spännande tips, ska jag absolut kika på! Med lägre systemkostnad menar du då inköp/startkostnad för jag tänker att det är väl samma verktygsfäste och därmed samma pris på förbrukningsmaterialet eller tänker jag fel?P poba53 skrev:
Pratade med några hantverkare för ett tag sedan som gått ifrån Fein det sista då de upplever att kvaliteten inte är densamma längre. Jag har inga egna jämförelser, men jag är väldigt nöd med min 18V-34.
Förbrukningsmaterialet är ju detsamma.
Förbrukningsmaterialet är ju detsamma.
Om Du kollar vad som följer med i paketet från start så ser Du att maskinen i sig blir rätt prisvärd. Denna Fein tar också långa blad pga Starlock Max fästet och dessutom 4 graders vibrationsvinkel. Behöver Du sedan mer så är kostnaderna för verktyg valfritt. Dessutom passar stativ från Festoolmexitegel skrev:
Tråkigt att höra men tack för att du berättade!mexitegel skrev:
Kan vara värt att tillägga att vissa modeller bosch gop inte ligger bra till på kvaliteten. Jag har skrivit en del hatiskt om bottennappet gop 12v här tidigare. Hur lågt än Fein påstås ha sjunkit har jag svårt att tro att de underträffar den modellen.mexitegel skrev:
Gop 18v-34 är på många sätt bättre än föregångaren(28). Den har bättre batteriinfästning(vibrerar inte sönder batterier), samtidigt som den låter/vibrerar mindre och avverkar fortare. Rekomenderar 34:an👍
Tyvärr gäller det generellt de billigare blå, jag hade en av de billigare skruvdragarna för några år sedan och den var rappligare och höll heller inte särskilt länge. Ersättaren blev en GSR 18V-90 som är av helt annan klass.nanowire skrev: