Karrock
Hualigen. Varför började jag följa den här tråden när boschskåpen i garaget redan är fulla?

Fråga: hur många maskiner får ni i en hög Lboxx när det är dags för utflykt?

Jag brukar i 18V lösa cirkelsåg i botten (-57), sticksåg och GOP. FC skruvdragare, mutterknack och ca 4 batterier. Sen är den både full och tung när bits, blad etc strösslas på.

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Man har ju dubbla uppsättningar utifrån två fastigheter och sedan 12V och 18V maskiner, många maskiner blir det. Och med dubbelt behövs inga boxar för transport...

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Karrock
A AndersS skrev:
Man har ju dubbla uppsättningar utifrån två fastigheter och sedan 12V och 18V maskiner, många maskiner blir det. Och med dubbelt behövs inga boxar för transport...
Jag tänkte att avlagda maskiner skulle bo i stugan, men jag vill ju ha bra verktyg även när jag jobbar där. Helt dubbel uppsättning är ju enda lösningen, det förstår jag nu 😂

• Gilla
  • Haha
  • Älska
AndersS och 4 till
  • Laddar…
Sittställning
A AndersS skrev:
Yepp! Det börjar luta åt att man behöver en uppsättning i stugan också. Men 14 skruvdragare låter för mycket då, eller? 🤣

Har inte kommit överens med mig själv vad stugan behöver. Skruvdragare, cirkelsåge, kap ger, multi såg, tigersåg,

En tigersåg kan ju flytta till stugan, man har ju 3st.

HMmm

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dubbel uppsättning maskiner men batterierna får "pendla". Och vissa maskiner får man ju ha flera av för att slippa byta blad/borr/bits.
Tre fack i batterihinken hade jag tänkt bygga men inte blivit av än. :(
Grön = Fulladdade
Gula = Använda
Röda = Ska laddas

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har nog bara en 12V och en 18V knack. 🤦
Men herregud människa, 2st bara? Hur klarar du dig? Hur är det? Hur mår du?
En 4-5st får man väl ha minst, iaf typ en liten 12V, 2 GDX'er, 750'n och 1000/1600'n

Behöver du stöd eller prata ut om det så slänga iväg ett DM, man blir ju orolig!

• Älska
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
18V battetier har dioder som visar nivå, men har du 12V så kan det behövas.

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Men herregud människa, 2st bara? Hur klarar du dig? Hur är det? Hur mår du?
En 4-5st får man väl ha minst, iaf typ en liten 12V, 2 GDX'er, 750'n och 1000/1600'n

Behöver du stöd eller prata ut om det så slänga iväg ett DM, man blir ju orolig!
Haha tack, det värmer. 😘😇😂 Ibland infinner sig en känsla av tomhet..🕳️

Tanken på starkare än den GDX180 har funnits framförallt nu när det skruvas lite a-traktorer. 🫣

Sittställning
Min fru har bestämt att jag ska bygga staket, jag säger då att jag behöver en 18v fräs. Jag har idag en 230v och 12v. Vilken 18v rekommenderar ni?

• En man bygger staket, står på en stege och använder hörselskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det är väl en kantfräs utifrån att du vill slippa sladd, en GKF 18V-8.
Jag har "bara" en GKF600 230V och gammal Elu MoF.
Men är ju beroende av vad du ska fräsa på ett staket.

Sittställning
Ja, det e sant det finns bara en 😤

Sittställning Sittställning skrev:
Min fru har bestämt att jag ska bygga staket, jag säger då att jag behöver en 18v fräs. Jag har idag en 230v och 12v. Vilken 18v rekommenderar ni?
Självklart behöver du en 18V fräs och då är det som AndersS säger en GKF 18V-8 du vill ha.
Frågan är mer vilken version du villhöver, naken, i L-boxx, i L-boxx med sänkbas. 😇

Jag börjar bli lat, vad skulle ni säga är en lämplig blå mutterknack för att lossa hjulmuttrar med?

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag börjar bli lat, vad skulle ni säga är en lämplig blå mutterknack för att lossa hjulmuttrar med?
Jag använder en GDX18-EC som drar 180Nm sedan många år.
Räcker till kraftmässigt och har förmodligen ersatts av andra, kraftfullare och nyare modeller på marknaden nu.

FredrikR FredrikR skrev:
Jag använder en GDX18-EC som drar 180Nm sedan många år.
Räcker till kraftmässigt och har förmodligen ersatts av andra, kraftfullare och nyare modeller på marknaden nu.
Fan, var på Hornbach förra veckan och de hade en 200Nm för 1200kr på utförsäljning, hade kanske varit lagom då 😬

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.