200 073 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 059 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 059 inlägg
Hualigen. Varför började jag följa den här tråden när boschskåpen i garaget redan är fulla?
Fråga: hur många maskiner får ni i en hög Lboxx när det är dags för utflykt?
Jag brukar i 18V lösa cirkelsåg i botten (-57), sticksåg och GOP. FC skruvdragare, mutterknack och ca 4 batterier. Sen är den både full och tung när bits, blad etc strösslas på.
Fråga: hur många maskiner får ni i en hög Lboxx när det är dags för utflykt?
Jag brukar i 18V lösa cirkelsåg i botten (-57), sticksåg och GOP. FC skruvdragare, mutterknack och ca 4 batterier. Sen är den både full och tung när bits, blad etc strösslas på.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 059 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 059 inlägg
Jag tänkte att avlagda maskiner skulle bo i stugan, men jag vill ju ha bra verktyg även när jag jobbar där. Helt dubbel uppsättning är ju enda lösningen, det förstår jag nu 😂A AndersS skrev:
Yepp! Det börjar luta åt att man behöver en uppsättning i stugan också. Men 14 skruvdragare låter för mycket då, eller? 🤣A AndersS skrev:
Har inte kommit överens med mig själv vad stugan behöver. Skruvdragare, cirkelsåge, kap ger, multi såg, tigersåg,
En tigersåg kan ju flytta till stugan, man har ju 3st.
HMmm
Dubbel uppsättning maskiner men batterierna får "pendla". Och vissa maskiner får man ju ha flera av för att slippa byta blad/borr/bits.
Tre fack i batterihinken hade jag tänkt bygga men inte blivit av än.
Grön = Fulladdade
Gula = Använda
Röda = Ska laddas
Tre fack i batterihinken hade jag tänkt bygga men inte blivit av än.
Grön = Fulladdade
Gula = Använda
Röda = Ska laddas
Men herregud människa, 2st bara? Hur klarar du dig? Hur är det? Hur mår du?FredrikR skrev:
En 4-5st får man väl ha minst, iaf typ en liten 12V, 2 GDX'er, 750'n och 1000/1600'n
Behöver du stöd eller prata ut om det så slänga iväg ett DM, man blir ju orolig!
Haha tack, det värmer. 😘😇😂 Ibland infinner sig en känsla av tomhet..🕳️mrVoodoo skrev:
Tanken på starkare än den GDX180 har funnits framförallt nu när det skruvas lite a-traktorer. 🫣
Självklart behöver du en 18V fräs och då är det som AndersS säger en GKF 18V-8 du vill ha.Sittställning skrev:
Frågan är mer vilken version du villhöver, naken, i L-boxx, i L-boxx med sänkbas. 😇
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag börjar bli lat, vad skulle ni säga är en lämplig blå mutterknack för att lossa hjulmuttrar med?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg