Ursviken Ursviken skrev:
Gröna Bosch har en grässax också. Hur är deras sortiment?
Ingen aning tyvärr, jag kör blått 😅
(Och orange/svart till trädgården)

• Gilla
Ursviken
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Ursviken Ursviken skrev:
Gröna Bosch har en grässax också. Hur är deras sortiment?
Vissa saker från Bosch gröna sortimentet är så bra att man undrar vad skillnaden mellan Bosch Blå och Bosch Grön är.

Vissa saker är så dåliga att man undrar vad skillnaden mellan Bosch Grön och Biltema är.

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vill ha en luftpump som går på mina boschbatterier.....det verkar vara den enda produkten bosch INTE släpper.....
Jag vet att det är att svära i kyrkan, men jag funderar på att skaffa en Ryobi volympump, och använda med min adapter och Bosch-batteri.
Kanske kan hitta lite sprayfärg så man iaf lurar ögat 😉

• Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag vet att det är att svära i kyrkan, men jag funderar på att skaffa en Ryobi volympump, och använda med min adapter och Bosch-batteri.
Kanske kan hitta lite sprayfärg så man iaf lurar ögat 😉
Usch.

Men ja, jag har övervägt en Makita och någon adapter, men det bästa borde ju om Bosch bara byggde en själva.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Från Reddit, kommande GBR 18V-15 S.
Trådlös vinkelslip Bosch GBR 18V-15 S med ett EXPERT-batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syns även ett batteri med namnet EXPERT.

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
Mera från Reddit.
GTS 18V-70
Bilden visar en Bosch GTS 18V-70 bordsåg.
Skapa konto

Ossian K Olsson
FredrikR FredrikR skrev:
Ryggsäck från Bosch.
Finns på USA sidan.
[bild]

[länk]
De skulle haft att man kunde spänt fast L-boxxxarna bakom 😂

”Här kommer jag med laptop, matlåda, skruvdragare och sänksågen”

• Haha
  • Gilla
slugger och 3 till
  • Laddar…
Det är ju inte en Bosch, så vi svär lite i kyrkan nu, men den är gjord för Boschbatterier och är iaf blå, och Bosch har ingen egen (dock kan man använda Wagner, men de sprutorna som är för blå Boschbatterier där är tämligen dyra, de jag sneglat på hamnar en bra bit norr om 10k).

Målade dörren igår, med riktigt kassa förutsättningar, hela garaget fullt i damm och sågspån etc, men resultatet blev långt över förväntan, när man väger in priset på maskinen, 575 spänn är den helt klart värd. 3 munstycken ingår, tämligen enkel att göra ren också. inställningar för sprutbild, mängd etc.

Blå färgspruta på vit dörr i garage, avsedd för Boschbatterier, med tre munstycken och justerbara inställningar för sprutmönster och mängd.
Skapa konto

Nymålad vit dörr i ett dammigt garage med verktygshyllor i bakgrunden, resultatet blev över förväntan trots dåliga förutsättningar.
Skapa konto

Så vill man måla lite snabbt och lätt kan jag verkligen rekommendera den faktiskt. Har en hel del andra Mellifprylar och är väldigt nöjd med kvaliteten i förhållande till priset.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Det är ju inte en Bosch, så vi svär lite i kyrkan nu, men den är gjord för Boschbatterier och är iaf blå, och Bosch har ingen egen (dock kan man använda Wagner, men de sprutorna som är för blå Boschbatterier där är tämligen dyra, de jag sneglat på hamnar en bra bit norr om 10k).

Målade dörren igår, med riktigt kassa förutsättningar, hela garaget fullt i damm och sågspån etc, men resultatet blev långt över förväntan, när man väger in priset på maskinen, 575 spänn är den helt klart värd. 3 munstycken ingår, tämligen enkel att göra ren också. inställningar för sprutbild, mängd etc.

[bild]

[bild]

Så vill man måla lite snabbt och lätt kan jag verkligen rekommendera den faktiskt. Har en hel del andra Mellifprylar och är väldigt nöjd med kvaliteten i förhållande till priset.
Intressant, var är den inköpt? 😎☝️

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det vill vi verkligen veta. Om den bara kostade 575 kr så är det ju ett sjujäkla kap 😍

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ja, sittställning hann före, men precis där, har även limpistolen, och den fungerar hittills också utmärkt.

Har faktiskt ett gäng av Mellif's maskiner, och väldigt nöjd med samtliga. Hittills har jag provat, (de här är dock för Makitabatterier) plattlyft/plattvibratorn, 1-hands motorsågen/grenkap, sekatören (dessa beställdes typ 1 mån innan Bosch hintade om att de kommer med egna.... givetvis....), stora ryggsprutan (helt underbar för ogräs, grönfri etc), färgsprutan ovan, limpistolen, mutterknackare (den som är "GDX-ish", samt skruvdragare).

De inhandlades för att det var maskiner som inte fanns i Bosch sortiment, och jag hade redan en del Makita-maskiner (som inte heller fanns i Bosch sortiment när de införskaffades, ex. smörjspruta, röjare etc).

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Men då tillkommer väl moms åxå? Ser ut som att det skickas från USA?

Jag tror du tänker på tull, men nej, allt jag har beställt har kommit från lager i EU.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.