170 226 läst ·
1 190 svar
170k läst
1,2k svar
Nyheter - Bosch 18V
Japp, den använder batterier. Men jag klarar det vi har och har tre 4.0 Ah.C ConnyK skrev:Tackar för länken, precis vad jag sökte
Inte en tanke att någon tok gjort test och delar med sig.
Jag har en 1200m2 tomt som jag tar kanter med trimmern men mitt gröna frodiga gräs är tuffare än filmen så nu förstår jag varför mina batteri räcker så kort tid.
Får överväga 12Ah istället och hålla öga när det körs kampanjer.
Men den är ingen röjsåg som anges utan trimmer och ganska tung.
Sedan har jag Stihlmaskiner och sele när det ska köras mera och med klinga, så man kanske är lite bortskämd. Det var min fru som ville ha en batterimaskin.
Jag märkte att röjsåg var ett skämt när jag försökte smala av min häck, men jag vart förvarnad.A AndersS skrev:
Trimmerbiten är jag grymt nöjd med och är bättre den gamla antika bensindrivna lilla Stihlen jag hade innan.
Någon som kan ge råd kring vilken trimmer man ska välja och som har en länk till den Bosch trimmern till bra pris, ingen panik att köpa så gör inget om det tar lite tid.
Det finns ju 3 olika blå Bosch, 23,33,40 vilken av modellerna skulle ni rekommendera för att enbart köra trimmer (vi har en röjsåg redan men söker en batteridriven som komplement).
Det finns ju 3 olika blå Bosch, 23,33,40 vilken av modellerna skulle ni rekommendera för att enbart köra trimmer (vi har en röjsåg redan men söker en batteridriven som komplement).
Redigerat:
Jag tycker inte att det är värt att lägga till för -23 som jag har även om det var liten prisskillnad när jag köpte den.S Silkesnusa skrev:Någon som kan ge råd kring vilken trimmer man ska välja och som har en länk till den Bosch trimmern till bra pris, ingen panik att köpa så gör inget om det tar lite tid.
Det är inte så smidigt att växla mellan kniven och trimmerhuvudet som jag hade förväntade mig.
Röjsågbiten är alldeles för klen för det jag behöver i min trädgård men jag har bara testat den en gång innan jag gav upp.
Trimmerbiten är jag mycket nöjd med och denna klarar högt grönt gräs effektivt och gräset trasslar inte in sig som dom 2 andra bensindrivna jag hade innan (hoppas jag är av samma åsikt när sommaren är över
Vet inte skillnaden mellan -33 och -40 men misstänker att den ena är -23 utan röjsågkittet
Redigerat:
Nu blev det så att Elwotools hade ett bra pris på 33an så att jag slog till.C ConnyK skrev:Jag tycker inte att det är värt att lägga till för -23 som jag har även om det var liten prisskillnad när jag köpte den.
Det är inte så smidigt att växla mellan kniven och trimmerhuvudet som jag hade förväntade mig.
Röjsågbiten är alldeles för klen för det jag behöver i min trädgård men jag har bara testat den en gång innan jag gav upp.
Trimmerbiten är jag mycket nöjd med och denna klarar högt grönt gräs effektivt och gräset trasslar inte in sig som dom 2 andra bensindrivna jag hade innan (hoppas jag är av samma åsikt när sommaren är över).
Vet inte skillnaden mellan -33 och -40 men misstänker att den ena är -23 utan röjsågkittet
Då kan jag dessutom få ett batteri med Prodeals hoppas jag.
Jag har ingen åsikt. Ville bara poängera att du har ett stiligt användarnamn. 😁C ConnyK skrev:Jag tycker inte att det är värt att lägga till för -23 som jag har även om det var liten prisskillnad när jag köpte den.
Trimmerbiten är jag mycket nöjd med och denna klarar högt grönt gräs effektivt och gräset trasslar inte in sig som dom 2 andra bensindrivna jag hade innan (hoppas jag är av samma åsikt när sommaren är över).
Du får en bra trimmer, lite tung, men för att köra i trädgård fungerar den bra.S Silkesnusa skrev:
Jag är ju van att tidigare köra lite större områden och med maskin i sele där man balanserar den så att armarna i princip inte belastas, man bara trycker ned lite lätt och svingar ungefär som en lie fast med klinga.
Men syftet med inköp var att min fru ville ha en batterimaskin hon kunde köra.
Redigerat:
Jag beställde i lördags och irriterade mig på att jag inte beställde från123ink som verkade ha dem i lager. Så jag avbeställde den och beställde från 123ink i går och de kom idag. Nu har jag blivit lite nojig att det inte är original trots allt. Batteriet kom i en omärkt kartong där det stod do not open på och den har lite dålig passform. Det är inte samma röda färg på den röda plasten på de batterierna som kom med maskinen. På sistasidan ser ni originalbatteriet överst.FredrikR skrev:
Du borde se serienummer mm på batteriet.M maglin skrev:Jag beställde i lördags och irriterade mig på att jag inte beställde från123ink som verkade ha dem i lager. Så jag avbeställde den och beställde från 123ink i går och de kom idag. Nu har jag blivit lite nojig att det inte är original trots allt. Batteriet kom i en omärkt kartong där det stod do not open på och den har lite dålig passform. Det är inte samma röda färg på den röda plasten på de batterierna som kom med maskinen. På sistasidan ser ni originalbatteriet överst.
Tycker det ser ut att vara rätt och riktigt.
Procore batterierna ser lite annorlunda ut undertill vill jag minnas.
Du kan även regga batteriet för 3år garanti på Boschs sida, vore det pirat bör sidan säga ifrån.
Minns jag fel, eller betalade du under 1000:- för det?
Tusen tack, nu är batteriet registrerat och jag lite lugnare. Jag hittade aldrig det för 1000kr och jag ser inte att prisjakt registrerat det i prishistorik heller. Jag betalade 1400+ 35kr i frakt).FredrikR skrev:
Du borde se serienummer mm på batteriet.
Tycker det ser ut att vara rätt och riktigt.
Procore batterierna ser lite annorlunda ut undertill vill jag minnas.
Du kan även regga batteriet för 3år garanti på Boschs sida, vore det pirat bör sidan säga ifrån.
Minns jag fel, eller betalade du under 1000:- för det?
Jag är ny på Bosch pro 18v (jag har massor av 12v sedan tidigare och ett annat blått Märke på 18V) så jag kunde inte motstå frestelsen att köpa (efter tipset här) från Bauhaus i förra veckan. Rätt eller fel men jag var sugen på cirkelsågen som har fast skena så jag bytte ut cirkelsågen (GKS 18V-57-2) till en GKS 18V-57-2 GX och betalade 3 200kr emellan. Då fick jag med 440mm skenan. så totalt betalde jag 6200kr för borrmaskinen, 2st 5ah batteri, laddare, såg och skenan ovan och beställde ytterligare ett batteri via Prodeals. Så när det batteriet kommer så bör jag ha tillräckligt med batterier.
Redigerat:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 965 inlägg
Välkommen in i missbruketM maglin skrev:Tusen tack, nu är batteriet registrerat och jag lite lugnare. Jag hittade aldrig det för 1000kr och jag ser inte att prisjakt registrerat det i prishistorik heller. Jag betalade 1400+ 35kr i frakt).
Jag är ny på Bosch pro 18v (jag har massor av 12v sedan tidigare och ett annat blått Märke på 18V) så jag kunde inte motstå frestelsen att köpa (efter tipset här) från Bauhaus i förra veckan. Rätt eller fel men jag var sugen på cirkelsågen som har fast skena så jag bytte ut cirkelsågen (GKS 18V-57-2) till en GKS 18V-57-2 GX och betalade 3 200kr emellan. Då fick jag med 440mm skenan. så totalt betalde jag 6200kr för borrmaskinen, 2st 5ah batteri, laddare, såg och skenan ovan och beställde ytterligare ett batteri via Prodeals. Så när det batteriet kommer så bör jag ha tillräckligt med batterier.
Behöver du sticksåg så såg jag även nu att den här fanns till bra pris!
https://www.bauhaus.se/sticksag-bosch-professional-gst-18v-125-b-solo-kartong-utan-batteri
Vänta, gick de med på att byta ut (lämna tillbaka) gks 18v-57-2 till fullvärde 2995, som del av betalning på annan maskin? Det skulle man vetat...M maglin skrev:Tusen tack, nu är batteriet registrerat och jag lite lugnare. Jag hittade aldrig det för 1000kr och jag ser inte att prisjakt registrerat det i prishistorik heller. Jag betalade 1400+ 35kr i frakt).
Jag frågade om jag kunde byta ut den och bara betala mellanskillnaden i samband med att jag hämtade ut mina maskiner. så ja jag fick tillbaka fullpris på den maskinen och ett nytt kvitto på mellanskillnaden. Jag vågade inte utmana ödet mer men helst hade bytt ut skruvdragaren också. Men jag fegade ur. 😉G Gulketchup skrev:
Håll inte på och locka oss in i fördärvetOssian K Olsson skrev:
Har hållit mig ifrån blåträsket i flera månader men nu föll jag dit igen
När du tipsade om sticksåg (har en 12V) så hittade jag batteridriven plåtsax som jag tittat på förut, nu var den sänkt till något jag var villig att betala (lägst pris enligt prisjakt sedan 2år).
Blev en Bosch GSC 18V-16 E Plåtsax för 2995Kr från Bauhaus
Redigerat: