199 930 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 293 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 293 inlägg
Nej, tyvärr inteF Fixarjon skrev:
”Köp Bosch Professional 18V – trädgård – mätinstrument, batterier och laddare för över 2 290 SEK (exkl. moms) och få ett GBA 18V 4,0Ah-batteri på köpet.”
Det verkar inte heller att gå att slå ihop två kvitton för att komma upp i rätt belopp tyvärr!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Jag hade problem med det men visade sig att jag missat ett datumfält (för kvittot tror jag det var). Det var inte uppenbart att det saknades och signalerades inte tydligtSittställning skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
https://www.bauhaus.se/skruvdragare...wcB&gbraid=0AAAAADxd_kyhXydwSu0CCeEQsXF_oprav
Om någon har nära så känns det som ett bra pris.
Om någon har nära så känns det som ett bra pris.
Lite otymplig är den, jag har inte exakt den utan GKS 18V-68 GC, "samma" men skenkompatibel, så den har lite större basplatta. Valde GC'n för, (ja kapten uppenbar), att kunna köra den på skena, men även för att den har mkt smidig inställning av sågdjupet, mer som en sänksåg jmf. med de "vanliga cirkelsågarna. Visst, inte riktigt lika smidigt som på GKT 18V-52'an, men betydligt smidigare än "de vanliga" handcirklarna. Enda gångerna jag använder 57'an nu (GKS 18V-57G) är när det är "höghöjdskapning" på gång, den är betydligt lättare och enklare att manövrera när man börjar komma upp i huvudhöjd. Fick jag bara välja en enda såg nu så hade det väl blivit 57-2 GX'n, den klarar verkligen det mesta och gamla 57'an kommer att avyttras.Sittställning skrev:
Gamla nyheter, men är detta äkta tror ni?
https://www.123ink.se/Bosch-batteri...3HmolvLm-haBM9pwCPhxMQkqBa-mh87IaAjywEALw_wcB
https://www.123ink.se/Bosch-batteri...3HmolvLm-haBM9pwCPhxMQkqBa-mh87IaAjywEALw_wcB
Någon som använder röjsåg/grästrimmer GFR 18v-23 som grästrimmer (trimmertråd)?
Min käkar batteri och går åt 2st 6Ah + 1st 4Ah för en runda i trädgården.
Funderar på att skaffa ProCORE18V+ 8.0Ah och vad jag fattar så skall + varianten ge längre batteritid enligt reklamen.
Någon som har erfarenhet av GFR 18v och vad kör ni för batteri?
Funderar på att skaffa ProCORE18V+ 8.0Ah och vad jag fattar så skall + varianten ge längre batteritid enligt reklamen.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 293 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 293 inlägg
Jag har den som trimmer och kör med 5 Ah batteri. Jag kör dock bara ”enklare” hushållsgrejer typ villaträdgård.C ConnyK skrev:Någon som använder röjsåg/grästrimmer GFR 18v-23 som grästrimmer (trimmertråd)?
Här finns dock en film där en Youtube jämför olika batteri i just den trimmern
Tackar för länken, precis vad jag sökteOssian K Olsson skrev:
Inte en tanke att någon tok gjort test och delar med sig.
Jag har en 1200m2 tomt som jag tar kanter med trimmern men mitt gröna frodiga gräs är tuffare än filmen så nu förstår jag varför mina batteri räcker så kort tid.
Får överväga 12Ah istället och hålla öga när det körs kampanjer.