Ossian K Olsson
F Fixarjon skrev:
Inte 18v men hur funkar PRO delas? Tänker köpa en GCM 305-254d kap och gersåg. Kan man få någon deals på detta köp?
Nej, tyvärr inte

”Köp Bosch Professional 18V – trädgård – mätinstrument, batterier och laddare för över 2 290 SEK (exkl. moms) och få ett GBA 18V 4,0Ah-batteri på köpet.”

Det verkar inte heller att gå att slå ihop två kvitton för att komma upp i rätt belopp tyvärr!

nanowire nanowire skrev:
Jobbigt! Du kanske kan köpa Ryobi istället så du slipper det problemet?
🤢🤮

Sittställning
Någon annan som också har problem med att trycka bekräfta efter att ha laddat upp kvitto och reggat verktyg för prodeal? JÄVLIGT frustrerande!

Sittställning Sittställning skrev:
Någon annan som också har problem med att trycka bekräfta efter att ha laddat upp kvitto och reggat verktyg för prodeal? JÄVLIGT frustrerande!
Jag hade problem med det men visade sig att jag missat ett datumfält (för kvittot tror jag det var). Det var inte uppenbart att det saknades och signalerades inte tydligt

Inmatningsformulär för elverktyg visar krav på att fylla i följesedel- eller fakturanummer, markerat med röd cirkel som betonar det tomma fältet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag missade också den, men @foppa72 fick mig att leta efter ett oifyllt fält.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
En person i vit kostym håller en blå borrmaskin med titeln "Driller" skrivet ovanför med guldtext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
BaltzarH och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
FredrikR FredrikR skrev:
2290:- ex moms samt 4010:- ex moms.

Denna borde vara en värdig ersättare.
[bild]

[länk]
Denna har 190 klinga, är det otymplig?

Sittställning Sittställning skrev:
Denna har 190 klinga, är det otymplig?
Lite otymplig är den, jag har inte exakt den utan GKS 18V-68 GC, "samma" men skenkompatibel, så den har lite större basplatta. Valde GC'n för, (ja kapten uppenbar), att kunna köra den på skena, men även för att den har mkt smidig inställning av sågdjupet, mer som en sänksåg jmf. med de "vanliga cirkelsågarna. Visst, inte riktigt lika smidigt som på GKT 18V-52'an, men betydligt smidigare än "de vanliga" handcirklarna. Enda gångerna jag använder 57'an nu (GKS 18V-57G) är när det är "höghöjdskapning" på gång, den är betydligt lättare och enklare att manövrera när man börjar komma upp i huvudhöjd. Fick jag bara välja en enda såg nu så hade det väl blivit 57-2 GX'n, den klarar verkligen det mesta och gamla 57'an kommer att avyttras.

• Gilla
SalK och 2 till
  • Laddar…
Någon som använder röjsåg/grästrimmer GFR 18v-23 som grästrimmer (trimmertråd)?
Min käkar batteri och går åt 2st 6Ah + 1st 4Ah för en runda i trädgården.
Funderar på att skaffa ProCORE18V+ 8.0Ah och vad jag fattar så skall + varianten ge längre batteritid enligt reklamen.

Någon som har erfarenhet av GFR 18v och vad kör ni för batteri?

Ossian K Olsson
C ConnyK skrev:
Någon som använder röjsåg/grästrimmer GFR 18v-23 som grästrimmer (trimmertråd)?
Min käkar batteri och går åt 2st 6Ah + 1st 4Ah för en runda i trädgården.
Funderar på att skaffa ProCORE18V+ 8.0Ah och vad jag fattar så skall + varianten ge längre batteritid enligt reklamen.

Någon som har erfarenhet av GFR 18v och vad kör ni för batteri?

Jag har den som trimmer och kör med 5 Ah batteri. Jag kör dock bara ”enklare” hushållsgrejer typ villaträdgård.

Här finns dock en film där en Youtube jämför olika batteri i just den trimmern

• Gilla
ConnyK
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag har den som trimmer och kör med 5 Ah batteri. Jag kör dock bara ”enklare” hushållsgrejer typ villaträdgård.

Här finns dock en film där en Youtube jämför olika batteri i just den trimmern

[media]
Tackar för länken, precis vad jag sökte :-)
Inte en tanke att någon tok gjort test och delar med sig.

Jag har en 1200m2 tomt som jag tar kanter med trimmern men mitt gröna frodiga gräs är tuffare än filmen så nu förstår jag varför mina batteri räcker så kort tid.

Får överväga 12Ah istället och hålla öga när det körs kampanjer.

M maglin skrev:
Jag hoppas det för jag beställde här: [länk] 8Ah
Var de inte billigare på 123ink igår tro, har för mig det var under 1000:- då?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.