Vafan jag har ju inte ens bosch längre och har redan makitas sticksåg men känner ändå avundsjuka. Batterisystem är väl som pokémons, man måste fånga alla?

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Tänkte behålla battwrierna och sen sälja sågen. Bara 2 batterier är ju ganska dyra. Sen tsr andra sidor 3-4kkr för sågen utan batteri…
Jag kan vara intresserad av endast sågen.

Har ett gäng l-boxx 136 LB4, vet någon vilken inredning man kan köpa som passar till den?(små fack)

Ossian K Olsson
T trojlee skrev:
Du har nog rätt där. Vi är nog körd på det erbjudandet..
Bosch 18V led-lampa och väska på plastskyddad betonggolv under byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade egentligen köpstopp i helgen men jag köpte Bosch 18 V led-lampa. Har sneglat på den länge. Det gör att jag har kommit över gränsen för batteriet så jag ska testa och se om jag kan få en Pro deal med två inköp, kommer återkomma så fort jag har svaret.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Är inne på att köpa min första såg för lite småprojekt! Då det mest är möbler och lite bokhyllor jag tänkt att ge mig på så verkar en sänksåg trevlig men har istället sneglat på Bosch 18V-57-2GX (3100kr) tillsammans med FSN 440 X skenan (2000kr). Denna verkar ju väldigt kompetent och kan även fungera som en gersåg.

Jag kommer nog uteslutande köpa planhyvlat furu så kommer nog mest kapa plankor och inte bryta ner stora skivor (det får brädgården göra).

Till er som har Bosch 18V-57-2GX tror ni denna tillsammans med FSN 440 X skenan hade passat bra som första (och för ett tag, enda) motordrivna sågen eller borde jag satsa på bosch batteridrivna sänksåg? Jag bor i lägenhet så bandsåg, dedikerad kap/gersåg etc går bort. Jag har redan ett gäng extra 18v batterier och sladdlöst är skönt så det är 18v plattformen som gäller för min del.

Eller borde jag satsa på en sänksåg tex GKT 18 V-52 GC för ca 3700kr samt en vanlig bosch FSN skena?

Redigerat:
Sittställning
Kan svara för att nedan såg är kanon.med skena kan man flytta med sig skenan och få bra resultat.

GKT 18V-52 GC​

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A aabbcc skrev:
Är inne på att köpa min första såg för lite småprojekt! Då det mest är möbler och lite bokhyllor jag tänkt att ge mig på så verkar en sänksåg trevlig men har istället sneglat på Bosch 18V-57-2GX (3100kr) tillsammans med FSN 440 X skenan (2000kr). Denna verkar ju väldigt kompetent och kan även fungera som en gersåg.

Jag kommer nog uteslutande köpa planhyvlat furu så kommer nog mest kapa plankor och inte bryta ner stora skivor (det får brädgården göra).

Till er som har Bosch 18V-57-2GX tror ni denna tillsammans med FSN 440 X skenan hade passat bra som första (och för ett tag, enda) motordrivna sågen eller borde jag satsa på bosch batteridrivna sänksåg? Jag bor i lägenhet så bandsåg, dedikerad kap/gersåg etc går bort. Jag har redan ett gäng extra 18v batterier och sladdlöst är skönt så det är 18v plattformen som gäller för min del.

Eller borde jag satsa på en sänksåg tex GKT 18 V-52 GC för ca 3700kr samt en vanlig bosch FSN skena?
Bosch 18V-57-2GX verkar vara väldigt mångsidig som du är inne på, klickade precis hem en med 440 skenan i kit. I skrivande stund får du det för 4090 kr på Amazon, då man kan aktivera en 10 % extra rabatt.

Förövrigt så är sänksåg ganska meckigt att använda för att kapa brädor och annat smalt eftersom det inte går att låsa klingan nere, även med skena. Sänksågen kör jag till skivor eller annat långt i alla fall.

Smidigaste budgetalternativet är cirkelsåg med snabbvinkel enligt mig, men att såga vinklar med precision är krångligare. Jag ersätter gamla 57g och snabbvinkel med 57 2gx nu tänker jag, och till viss del kap&gersågen.

Följde med en gdr 220c som jag villhövde... Det går väl att motivera då man får ett 5.5ah procore med prodeal då va?

Redigerat:
  • Gilla
poba53 och 2 till
  • Laddar…
Det blev en maskin + en cirkelsåg, har funderat länge på en batteridriven cirkelsåg.
Tack @Ossian K Olsson

Borde gå att få ett batteri på Pro Deals också?

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Ja visst borde det fungera! Ett 4 ah batteri

[länk]
Måste vara såhär man helt plötsligt sitter på ett berg av batterier.
Har två sedan jag köpte en skruvdragare, sedan en från en pro deal när jag köpte en ny skruvdragare.
Och nu 2+1 när jag köper en cirkelsåg och får en skruvdragare på köpet.
😅

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Hur gör man för att komma åt erbjudandet?

13th Marine 13th Marine skrev:
Måste vara såhär man helt plötsligt sitter på ett berg av batterier.
Har två sedan jag köpte en skruvdragare, sedan en från en pro deal när jag köpte en ny skruvdragare.
Och nu 2+1 när jag köper en cirkelsåg och får en skruvdragare på köpet.
😅
Jobbigt! Du kanske kan köpa Ryobi istället så du slipper det problemet?

• Haha
Silkesnusa
  • Laddar…
Inte 18v men hur funkar PRO delas? Tänker köpa en GCM 305-254d kap och gersåg. Kan man få någon deals på detta köp?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.