Jag funderar på en borrhammare, främst för att knacka bort puts och kakel, samt några mindre hål.
GBH 18V-22 finns på Amazon för 1600 och man kan matcha mot Bauhaus för typ 1400 då.
Är det en bra affär?
https://amzn.eu/d/0hGWwgj7

G
N naikon skrev:
Jag funderar på en borrhammare, främst för att knacka bort puts och kakel, samt några mindre hål.
GBH 18V-22 finns på Amazon för 1600 och man kan matcha mot Bauhaus för typ 1400 då.
Är det en bra affär?
[länk]
Bauhaus matchar dessvärre inte mot rena näthandlare.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Bauhaus matchar dessvärre inte mot rena näthandlare.
Då åker jag till Hornbach istället

• Gilla
  • Älska
maglin och 2 till
  • Laddar…
G
Något fångade min uppmärksamhet i senaste nyhetsbrevet 🕵️💨
Screenshot_20260630-075201.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var ett grovt munstycke... vänta nu... är det dubbla batterier jag ser?! GBL 18V2-xxx confirmed?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
[bild]
Det var ett grovt munstycke... vänta nu... är det dubbla batterier jag ser?! GBL 18V2-xxx confirmed?
Bra spanat! 😎🙌

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
[bild]
Välbehövligt, befintlig verkar ha relativt lågt flås. Kul också att de visar den ihop med stensågning/slipning, så jag har haft bäst användning av lövblås; blåsen riktad från sidan samtidigt som man sågar 💨😊

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Välbehövligt, befintlig verkar ha relativt lågt flås. Kul också att de visar den ihop med stensågning/slipning, så jag har haft bäst användning av lövblås; blåsen riktad från sidan samtidigt som man sågar 💨😊
GBL 18V-800 flåsar på rätt bra tycker jag. 💨
Och visst äter den batterier i bra takt.

• Gilla
Gulketchup
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
[bild]
Om vi antar att det är dubbla batterier, som ser ut att sitta på en och samma sida.. känns inte det som en märklig placering?

FredrikR FredrikR skrev:
GBL 18V-800 flåsar på rätt bra tycker jag. 💨
Och visst äter den batterier i bra takt.
===================================================================
MODELL SYSTEM MAX FLÖDE HASTIGHET KRAFT
HiKoki RB36DC 36V M-Volt 19,8 m³/min 71,5 m/s ~18,5 N
Makita UB001G 40V XGT 16,0 m³/min 64,0 m/s 17,0 N
Metabo LB 36-18 2x18V CAS 14,0 m³/min 45,0 m/s ~13,0 N
Makita DUB362 2x18V LXT 13,4 m³/min 54,0 m/s 14,4 N
Bosch GBL 18V-800 18V Pro 13,3 m³/min 55,5 m/s -
HiKoki RB36DA 36V M-Volt 13,3 m³/min 53,0 m/s 12,0 N
Metabo LB 18 LTX 18V CAS 10,8 m³/min 41,7 m/s ~10,0 N

Absolut inte dålig, ligger i mitten ungefär 😊

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G
nanowire nanowire skrev:
MODELL SYSTEM MAX FLÖDE HASTIGHET KRAFT
HiKoki RB36DC 36V M-Volt 19,8 m³/min 71,5 m/s ~18,5 N
Makita UB001G 40V XGT 16,0 m³/min 64,0 m/s 17,0 N
Metabo LB 36-18 2x18V CAS 14,0 m³/min 45,0 m/s ~13,0 N
Makita DUB362 2x18V LXT 13,4 m³/min 54,0 m/s 14,4 N
Bosch GBL 18V-800 18V Pro 13,3 m³/min 55,5 m/s -
HiKoki RB36DA 36V M-Volt 13,3 m³/min 53,0 m/s 12,0 N
Metabo LB 18 LTX 18V CAS 10,8 m³/min 41,7 m/s ~10,0 N

Absolut inte dålig, ligger i mitten ungefär 😊
Ehm, jovisst, men alla som är bättre i denna lista har ju just dubbla batterier eller 36/40 V... Inte konstigt att de är bättre men det kommer ju med högre tyngd eller kortare körtid, svårt att runda fysiken liksom. Och egentligen är det väl bara de två översta som har nämnvärt övertag.

Har man det behovet så är 2x18v som bosch nu verkar komma med toppen, men som man ser på bilden så verkar den ha en metallögla på ovansidan, troligtvis för sele pga tyngden.

Jag kan inte hålla med att det saknas flås i 800an för trädgårdsarbete eller blåsa rent en parkering med lite pinnar och grus på. Jag får ställa ned den när jag ska blåsa bort löv från min stenrabatt/grusgång annars flyger gruset iväg

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Ehm, jovisst, men alla som är bättre i denna lista har ju just dubbla batterier eller 36/40 V... Inte konstigt att de är bättre men det kommer ju med högre tyngd eller kortare körtid, svårt att runda fysiken liksom. Och egentligen är det väl bara de två översta som har nämnvärt övertag.

Har man det behovet så är 2x18v som bosch nu verkar komma med toppen, men som man ser på bilden så verkar den ha en metallögla på ovansidan, troligtvis för sele pga tyngden.

Jag kan inte hålla med att det saknas flås i 800an för trädgårdsarbete eller blåsa rent en parkering med med även lite pinnar och grus på. Jag får ställa ned den när jag ska blåsa bort löv från min stenrabatt/grusgång annars flyger gruset iväg
Samma erfarenhet här, gruset hamnar i gräset när man ska blåsa rent efter tex. trimning om man kör på fullt. 💨💨😎

• Gilla
BaltzarH och 1 till
  • Laddar…
G
FredrikR FredrikR skrev:
Om vi antar att det är dubbla batterier, som ser ut att sitta på en och samma sida.. känns inte det som en märklig placering?
Tycker set ser ut som de sitter bakifrån sida vid sida, men det är en "bur" runt som på vissa av de andra större maskinerna?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:

Jag kan inte hålla med att det saknas flås i 800an för trädgårdsarbete eller blåsa rent en parkering med lite pinnar och grus på. Jag får ställa ned den när jag ska blåsa bort löv från min stenrabatt/grusgång annars flyger gruset iväg
Det jag menade är inte att befintlig Bosch är dålig utan att Bosch saknade något med bättre blås i sortimentet jämfört med andra tillverkare. En modell med två batterier kan nog fylla en nisch i det blå sortimentet?

Jag har Metabon med ett batteri och tycker den är lite för trött så skaffade Hikoki (den högst i listan) och det är en rejäl skillnad. Inte heller tyngre. När det kommer till blöta tunga löv som fått ligga lite för länge tror jag more is more. Kanske en i varje hand? 🔫🤠🔫

• Haha
  • Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
Vilken 125 mm vinkelslip är hetast? Kollar på GWS 18v 10 P

Alltgår Alltgår skrev:
Vilken 125 mm vinkelslip är hetast? Kollar på GWS 18v 10 P
Finns ju i Expert serien nu. 😉
Sen om det är värt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.